קבוצת SBC רכשה את המגזין "מסע אחר" תמורת 2.5 מיליון שקל

בעקבות העסקה ימוזג המגזין "מסע עולמי" שבבעלות SBC לתוך "מסע אחר" * מספר המנויים של "מסע אחר" נאמד בכ-60 אלף

קבוצת המגזינים SBC רכשה את המגזין "מסע אחר" המתמחה בתכני תיירות, טיולים ופנאי. על פי הערכות מחיר העסקה נאמד בכ-2.5 מיליון שקל. בעקבות העסקה ימוזג מגזין "מסע עולמי" שבבעלות SBC לתוך "מסע אחר". מספר המנויים של "מסע אחר" נאמד בכ-60 אלף עותקים בחודש, ובנוסף קיימת מכירה של המגזין גם בדוכני המכירה.

"מסע אחר" נמצא בבעלות גיל אל עמי והוא יוצא לאור למעלה מ-20 שנה, מאז 1987. המגזין עצמו כולל כ-168 עמודי כרומו בתחום התיירות, טיולים, כתבות טבע, תחום איכות הסביבה בארץ ובחו"ל. המגזין מעסיק כ-75 עובדים, שמרביתם יעברו ככל הנראה במסגרת ההסכם לקבוצת SBC. מחיר המגזין למנויים עומד על 39 שקל בחודש ולרוכשים בדוכני המכירה על כ-49 שקל לגיליון.

על-פי ההסכם שנחתם, גיל אל עמי ימשיך לשמש כעורך הראשי של המגזין כמו גם של המגזינים המשלימים של "מסע אחר" ובהם "מסע צעיר" ו"מטיילים". כמו כן פעילות האינטרנט של "מסע אחר" תישאר בידיו של אל עמי והיא אינה חלק מהעסקה.

פרדי בנהאמו, מנכ"ל קבוצת SBC, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "ההחלטה לרכוש את המגזין 'מסע אחר' הינה החלטה אסטרטגית להרחבת השליטה של הקבוצה בנישות מתמחות".

אל עמי אמר היום (א') בתגובה לידיעה, כי "אמשיך לשמש כעורך הראשי של המגזין וכך גם העורכים המועסקים במערכת כמו גם הכותבים ומנהלי המכירות. חגגנו 20 שנה וזה הזמן לשינויים. קבוצת SBC שולטת על תחום המגזינים ויש להם את יתרון הגודל. כל תחום האינטרנט והמידע הדיגיטלי נשאר בנפרד אצלי ושני הצדדים מחויבים לשמירה על המותג 'מסע אחר'. העסקה הזו הופכת את 'מסע אחר' לירחון הגדול ביותר בארץ והוא יימצא תחת הקבוצה הגדולה של המגזינים בישראל".

מנתוני סקר TGI כפי שהתפרסם לאחרונה עולה כי במהלך שנת 2007 שיעור החשיפה למגזין "מסע אחר" עמד על 4%, זאת לעומת 5.2% במהלך שנת 2006.

SBC מוציאה לאור כ-21 מגזינים ובהם "פורבס", "PC מגזין", "קוסמופוליטן", "דרך האוכל", "דרך האושר", "נישה", "רכב", "הורים וילדים", "להיות משפחה", "משפחה טובה", "מאמא אינפו", "מסע עולמי", "סטטוס" ו "גלילאו". ב-SBC מציינים היום כי בשנת 2007 היקף המכירות של הקבוצה עמד על כ-65 מיליון שקל והיקף המנויים של הרשת היה כ-150 אלף.