מיקרוסופט מתכוונת לחתוך את מחירי חבילות מערכת ההפעלה Vista ביותר מ-20%

הורדת המכירות צפוייה להתרחש במקביל להשקת חבילת העידכון הראשונה לתוכנה ולקראת הורדת ה-XP מהמדפים * עד כה נמכרה ה-Vista בכ-100 מיליון עותקים

במיקרוסופט עדיין מלקקים את הפצעים בשל סירובה של יאהו להירכש - צעד שעדיין קיימת סבירות כי יתרחש לבסוף, ממשיכה לקדם את הפעילות התוכנות המרכזית שלה והודיעה אתמול (ה') על הורדה משמעותית בחלק מחבילות מערכת ההפעלה Vista. ה-ויסטה הושקה לעסקים בסיום שנת 2006 ולמחשבים אישיים הושקה המערכת בתחילת השנה הקודמת.

המטרה, כמובן, היא להרחיב את היקפי ההחלפות של מערכות ההפעלה מה-XP ל-Vista ולשם כך ירדו מחירי חלק מחבילות התוכנה בכ-20% עד 48%. ההוזלה צפויה לכלול 70 מדינות בעולם בהן נמכרת מערכת ההפעלה והיא צפוייה לחול במקביל להשקת תוכנת השירות הראשונה המרכזת את עידכוני המערכת הראשונים שנצברו עד כה.

בארה"ב צפוי מחיר ה-Vista (אולטימייט - Ultimate) לרדת ל-319 דולר מ-399 דולר לפני כן. מחיר שידרוג מערכת ה-XP ל"ויסטה אולטימייט" ירד ל-219 דולר מ-259 דולר. במקביל החלפת ה-XP ל-ויסטה הום פרימיום (Vista Home Premium) ירד ל-129 דולר מ-159 דולר, לפני כן.

עד כה מכרה מיקרוסופט כ-100 מיליון מערכות הפעלה מסוג Vista והמכירות ניכרו היטב בתוצאות החברה ברבעונים האחורנים. אולם במהלך השנה האחרונה נשמעו גם תלונות צרכנים רבות על תפקוד וביצועי המערכת החדשה ורבים מהם בחרו שלא להחליף את ה-XP. עם זאת במיקרוסופט כבר הודיעו כי מכירת ה-XP תוספק במחצית השנה הנוכחית.