מחריף המאבק בין ארקו לפלנוס מזנין: דורשת פירעון מיידי של הלוואה בסך 2.1 מיליון דולר

פלנוס מזנין הודיעה לארקו כי במקרה של אי פרעון תפעל למימוש הבטוחות שהוקנו לה ביולי 2007 * ארקו לבורסה: "נמשכים המגעים בניסיון להגיע להסדר"

הלחץ על ארקו החזקות מתגבר בעקבות דרישתה של קרן פלנוס מזנין לפירעון מיידי של ההלוואה בסך של 2.1 מיליון דולר לחברת אירו - יצרנית הפלסטיק האמריקאית - הנמצאת בשליטת חברת הבת של ארקו החזקות, ארקו קפיטל.

חברת אירו לא שילמה דמי שכירות מזה ארבעה חודשים והיא מנסה לסדר את האשראי מול הספקים. בארקו החזקות מנסים לשדר עסקים כרגיל ומסבירים שהחשיפה לחברה הבת היא בגובה של 1.3 מיליון דולר בלבד. נזכיר שמרבית פעילותה של ארקו החזקות מתבצעת בתחום הנדל"ן בארה"ב ובגרמניה ועל פי מקורבים לחברה היא אף מנהלת בימים אלו משא ומתן לסגירת עסקה חשובה.

פלנוס הודיעה לארקו כי במקרה של אי פרעון היא תפעל למימוש הבטוחות שהוקנו לה כשההשקעה הכושלת יצאה לפועל בחודש יולי 2007. ההלוואה בסך 4.1 מיליון דולר, הובטחה בשעבוד בדרגה ראשונה על 49% מזכויות ארקו קפיטל בארו ובשעבוד בדרגה ראשונה על 49% ממניות ארקו קפיטל המוחזקות על ידי החברה.

הסכסוך החל לפני חודש

בהודעת החברה לבורסה היום נמסר כי "על אף המכתב נמשכים המגעים בין הצדדים בניסיון להגיע להסדר. החברה בוחנת את המשמעויות וההשלכות האפשריות שעשויות להיות למכתב על פעילותן של ארקו קפיטל ואירו".

בחודש שעבר נודע לראשונה שארקו החזקות נדרשת להחזיר את הלוואה לקרן פלנוס בגין מצגי שווא לכאורה ובין הצדדים החל משא ומתן שעדיין לא נשא פרי. פלנוס טוענת שהנתונים שנמסרו לה לגבי מצב עסקי הפלסטיקה של ארקו בארה"ב לא היו מדויקים לכאורה.

פלנוס, קרן הלוואות מקבוצת ויולה שבבעלות שלמה ואהרון דברת, אבי זאבי והראל בית-און, מחזיקה כיום ב-34% מארקו קפיטל (החברה הבת של ארקו החזקות), והצדדים נמצאים בסכסוך עסקי. ארקו קפיטל שולטת (100%) בחברת אירו.

פלנוס העבירה לחברה את ההלוואה, שניתנה על סמך אומדן רווח שהתבסס על תחזיות לתוצאות הפעולות של חברת אירו לשנת 2007. במסגרת העסקה ירדו אחזקותיה של ארקו החזקות בחברה הבת ארקו קפיטל מ-85% ל-56%, לאחר שפלנוס המירה 2 מיליון דולר מההלוואה ל-34% מהון המניות של ארקו קפיטל.

הפסד של 3.6 מיליון ש'

חומר הגלם העיקרי המשמש את אירו בייצור הינו רזין ובעיקר הפולימר פוליפרופילן. מחירי הפולימרים מושפעים ממחירי הנפט והגז הטבעי בעולם, ורווחיות החברה נפגעה בעקבות עלייה במחירי הפוליפרופילן. ארקו דיווחה ביום חמישי שעליית מחירי חומרי הגלם תשפיע על תוצאותיה העסקיות של חברת אירו ושהיא סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 3.6 מיליון שקל.