אפקון זכתה בשני מכרזים נוספים של נתג''ז בהיקף כולל 26 מיליון שקל

תקים תחנות יציאה של הגז הטבעי עבור מפעלי תעשייה; החברה צפויה לגזור 50% מההכנסות

קבוצת אפקון תעשיות הבורסאית, המתמחה בהקמת ותפעול מתקני גז טבעי משולבי מערכות אלקטרו-מכאניות, זכתה באחרונה בשני מכרזים של חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג''ז), בהיקף כולל של 26 מיליון שקל.

את הפרויקטים תבצע החברה שבבעלות שלמה שמלצר באמצעות המיזם המשותף (בחלוקה שווה) עם קבוצת RMG הגרמנית. הפרויקטים יבוצעו במהלך השנה וחצי הקרובות ואפקון אמורה להכניס לקופתה בגינם 13 מיליון שקל.

המיזם המשותף יקים תחנות PRMS, המהוות תחנות יציאה של הגז עבור מפעלים שמתחברים אל הצינור. התחנות נועדו לענות על שלוש מטרות: הפחתת לחץ הגז המועבר דרך צינורות ההולכה, מדידת כמות הגז שהלקוח צורך וכן ניטור ומדידה של איכות הגז וההרכב שלו.

הגז מועבר בצינורות בלחץ גבוה, וכדי שניתן יהיה להשתמש בו יש להפחית את הלחץ וזו כאמור מטרתה הראשונית של תחנת ה-PRMS מהסוג שאפקון ו-RMG מקימות.

אבי וינטר מנכ"ל אפקון תעשיות, מסביר כי למפעלים יש כדאיות עצומה להתחבר לתשתית הולכת הגז הטבעי שמוקמת כעת ברחבי הארץ, שכן כלכלית זהו משאב יותר זול מאשר המזוט או סולר הנהוגים במרבית המפעלים.

"היינו מהראשונים להקים בארץ תחנות להפחתת לחץ. זכינו בשיתוף עם RMG בכמה מכרזים של נתיבי גז. נושא הגז בארץ ילך ויתפתח בזמן הקרוב. בימים אלה אנחנו מתמודדים גם על כמה מכרזים להסבת מתקנים קיימים של מפעלים לשימוש בגז", מוסיף וינטר.

באשר לשותפה הגרמנית, קבוצת RMG, אומר וינטר כי היא קבוצה תעשייתית והנדסית גדולה בגרמניה, עם התמחות בתחום ה-PRMS. "אנחנו נהנים מהידע והניסיון הרב שלה", הוא אומר.

המיזם המשותף לאפקון תעשיות ו- RMG זכה בשלוש השנים האחרונות במכרזים בהיקף של 100 מיליון שקל לאספקה והקמה של תשע תחנות PRMS עבור תחנות כוח של חברת החשמל ועבור מתקנים תעשייתיים המוקמים לאורך תשתית מערכת ההולכה של הגז הטבעי.

אפקון תעש