העליון דחה את בקשת שר האוצר בר-און לצו ביניים כנגד הליכי הבנייה של שכנו

בר-און טען כי ההיתר שקיבל שכנו דוד ששון מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה חורג מתוכנית המתאר המקומית

שופטת ביהמ"ש העליון, מרים נאור, דחתה היום (ג') את בקשת שר האוצר, רוני בר-און, ואשתו בינה להוציא צו ביניים כנגד שכנו דוד ששון, שמטרתו למנוע את המשך הליכי הבנייה של השכן.

השופטת קבעה כי אין הצדקה למתן צו במעמד צד אחד בלבד, כשבבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים - אשר דן בעניין - לא ניתן צו כאמור. עם זאת ביקשה השופטת מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה במטה יהודה ומהשכן ששון להגיב לבקשה עד למחר. לאחר מכן תחליט השופטת על המשך הטיפול בבקשה.

שר האוצר בר-און פנה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה למנוע מהשכן להמשיך בבניית הבית, עד להכרעה בעתירה שהגיש בעניין. לדברי בר-און, ההיתר שקיבל השכן מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה חורג מתוכנית המתאר המקומית.

בין השאר ציין בר-און כי על-פי ההיתר שקיבל השכן ניתן לבנות על השטח שני בניינים - במקום בנין אחד על-פי התוכנית. הגובה המירבי על-פי ההיתר גבוה ב85 ס"מ מהגובה על-פי התוכנית ועוד.

השופט נועם סולברג בבית המשפט לעניינים מנהליים דחה את הבקשה לצו ביניים ומחק על הסף את העתירה, לאחר שקבע כי היה על בר-און לפנות קודם להגשת העתירה אל ועדת הערר המחוזית. כתוצאה מכך גם נדחתה הבקשה להוצאת צו ביניים. על כך עירער בר-און לעליון. את ששון יצגו עורכי הדין יוסי ארנון ויוסי טולדנו.