תביעה ב-4 מיליון שקל נגד בעלי המניות בזוגלובק: חייבים עמלה בגין מכירת מניות בין הבעלים

חברת לאוקורד, העוסקת בייעוץ עסקי ואסטרטגי, תובעת עמלה בגין מכירת מניות חנן זוגלובק וראובן משכית לעמי ויעל זוגלובק

חברת לאוקורד, העוסקת בייעוץ עסקי ואסטרטגי, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.9 מיליון שקל נגד עמי ויעל זוגלובק, בעלי המניות בחברת זוגלובק, ונגד בעלי המניות לשעבר, חנן זוגלובק וראובן משכית. זאת, בטענה כי מגיעה לה עמלה בגין מכירת מניותיהם בחברה של בעלי המניות לשעבר לבעלי המניות הנוכחיים.

בתביעה נאמר כי זוגלובק שכרה את שירותי לאוקורד בשל הסכסוכים הקשים בין בעלי המניות, שנמשכו עשרות שנים, מנעו את ניהולה התקין של החברה ופגעו בתוצאותיה העסקיות. לדברי לאוקורד, הנתבעים נחלקו לשני מחנות - עמי ויעל זוגלובק מול חנן זוגלובק וראובן משכית - והפתרון לסכסוך ביניהם, שלשמו היא נשכרה, היה מכירת אחזקותיו של אחד המחנות למרבה במחיר.

לטענת לאוקורד, הנתבעים עשו שימוש ציני בשירותיה כדי להוות גורם לחץ על עמי ויעל זוגלובק בכדי שיגדילו את הצעת הרכש שלהם לקניית מניותיהם של חנן זוגלובק וראובן משכית. לדבריה, הנתבעים דאגו להסתיר ממנה את המו"מ ביניהם, שהוליד את ההסכם למכירת המניות, ולאחר שהשיגו את מטרותיהם הם התייחסו אליה כאל "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת", מבלי לתת את התמורה המגיעה לה.

התובעת מדגישה כי בהסכם שנחתם בין הצדדים נקבע במפורש כי במקרה של מכירת מניות זוגלובק היא תהיה זכאית לקבל מהנתבעים עמלה על בסיס אחוז מתמורת המכירה. להערכתה, המניות נמכרו לפי שווי של 50 מיליון דולר ל-100% מניות זוגלובק, ולכן העמלה המגיעה לה מסתכמת בכ-3.5 מיליון שקל.

התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר והנתבעים טרם הגישו בקשת רשות להתגונן. (ת.א. 1265/08).