עיתון רוסי תובע יומון ישראלי בשפה הרוסית: העתיקו מאיתנו עשרות מאמרים

באוקטובר הגיש העיתון הרוסי תביעה דומה בסך 4.6 מיליון שקל נגד העיתון "נובוסטי" ועורכיו

העיתון היומי "קומרסנט דיילי", היוצא לאור ברוסיה, תובע בבית משפט השלום בת"א פיצוי בסך כ-2.2 מיליון שקל מהיומון בשפה הרוסית "גלובוס" ומהמנכ"ל והעורך האחראי אילן כפיר, בטענה להפרת זכויות יוצרים בהעתקת 111 מאמרים.

אילן כפיר הוא עיתונאי לשעבר ב"מעריב", "ידיעות אחרונות" ו"חדשות", ומשמש כיום כמו"ל של רשת עיתונות ברוסית, המוציאה את "גלובוס" ו"ספוטניק". בנוסף, הוא כתב ספרים על אהוד ברק, בנימין נתניהו, עמיר פרץ ורון ארד והיה שותף לעריכתם וכתיבתם של ספרים בנושאי פוליטיקה וביטחון.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד טל שפרנט ממשרד בויאר-רויזן-אור-שפרנט, נטען כי חברת "ע.ש.ר עיתונות רוסית" (המו"ל של "גלובוס", שכפיר הוא מנהלה היחיד) וכפיר פרסמו בשנים 2003-2004 כ-111 מאמרים מועתקים מהעיתון "קומרסנט" בלא קבלת רשות, ובכך הפרו זכויות יוצרים.

לטענת "קומרסנט", העיתון "גלובוס" היה חייב לדעת כי העתקת המאמרים תגרום לו נזק, מאחר שהמאמרים המפרים הועתקו מתוך גיליונות של "קומרסנט", בהם נאמר במפורש כי קיימות זכויות יוצרים בכתבות. לגבי המנהל אילן כפיר נאמר בתביעה, כי היה עליו לדעת שמדובר בהפרת זכויות.

באוקטובר הגיש "קומרסנט" תביעה דומה בסך 4.6 מיליון שקל נגד הבעלים של העיתון "נובוסטי" ועורכיו. בשנים האחרונות הוגשו לבתי המשפט בישראל שורה של תביעות של עיתונים רוסיים נגד עיתונים ישראלים ברוסית, בטענה להעתקת כתבות ומאמרים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 9209/08)