לראשונה: תחנת הכוח של קבוצת דלק באשקלון תספק חשמל לצרכנים פרטיים

דלק תשתיות תמכור 30 מגה-וואט לחברת החשמל ולצרכנים פרטיים * בשלב הראשון, צפויה דלק למכור את כל עודפי החשמל לרשת ההולכה הארצית, ובהמשך לצרכנים פרטיים

לראשונה במשק האנרגיה, תחנת כוח פרטית תחל למכור חשמל לרשת הארצית ולצרכנים פרטיים. ל"גלובס" נודע כי תחנת הכוח הפרטית של קבוצת דלק באשקלון צפויה לקבל בקרוב את הרישיון הסופי לאספקת חשמל לצרכנים פרטיים.

הרישיון הועבר באחרונה לחתימתו של שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר. לאחר מכן, תוכל דלק להתחיל בפעילות מסחרית ולמכור חלק מהחשמל המיוצר בתחנה לצרכנים פרטיים או לרשת הארצית (חברת החשמל).

דלק תשתיות, בניהולו של סילביו וויטיניג, מחזיקה ומפעילה כיום את תחנת הכוח דלק IPP אשקלון. התחנה בהספק כולל של 87 מגה-וואט, מספקת מאז המחצית השנייה של 2007 55 מגה-וואט למתקן ההתפלה של קבוצת VID (בה שותפה דלק) באשקלון.

לדלק תשתיות הסכם לאספקת 10-20 מגה-וואט למקורות. בשלב הראשון, צפויה דלק למכור את כל עודפי החשמל לרשת ההולכה הארצית, ובהמשך לצרכנים פרטיים. כניסתה של תחנת הכוח באשקלון לאספקת חשמל תסייע להגדיל את כושר הייצור במשק, הסובל מרזרבות חשמל נמוכות במיוחד בשעות שיא הצריכה.

חברת החשמל מצדה שיתפה פעולה וקידמה את חיבורה של תחנת הכוח לרשת החשמל הארצית. יש לציין כי רוב תחנות הכוח הפרטיות שהוקמו עד כה במפעלי התעשייה הגדולים, שימשו בעיקר לצריכה עצמית או שמכרו את כל החשמל לחברת החשמל.

דלק צפויה למכור את החשמל לצרכנים הפרטיים בהתאם לרגולציה הקיימת, זאת עד שיושלם הליך השימוע שמקיימת כיום הרשות לחשמל. בהתאם לרגולציה החדשה, היקף מכירות החשמל שיוכל יצרן פרטי למכור לרשת הארצית בשעות השיא יקטן, אך התעריפים יהיו גבוהים יותר.

דלק תשתיות היא הזרוע של קבוצת דלק בתחום החשמל הפרטי, ופועלת תחת דלק אנרגיה שבראשות המנכ"ל גדעון תדמור, והיו"ר גבי לסט. דלק תשתיות הרחיבה באחרונה את פעילותה במשק החשמל, ולפני כחודש וחצי הודיעה על הקמת תחנת כוח בגז טבעי בהספק של 48 מגה-וואט במפעל נילית שבמגדל העמק בהשקעה כוללת של 46 מיליון דולר.

שותפיה של דלק תשתיות בפרויקט הן עדי אנרגיה, שבשליטת קובי כץ וחברת סיגמא אפסילון המוחזקת בידי ד"ר עלי ברנע, משה לסרי ויגאל פורת, השותפים גם בפרויקט הקמת תחנת הכוח של דליה אנרגיות.

דלק תשתיות נכנסה בשנה שעברה גם לפעילות בתחום החשמל הפרטי בחו"ל, ומחזיקה ב-35% ממניותיה של חברה שמקימה בברזיל תחנת כוח, בהספק של 140 מגה-וואט, ובהשקעה של 50 מיליון דולר. במקביל, בוחנת החברה פרויקטים נוספים להקמת תחנות כוח.

דלק קבוצה