יהודה סעדו תובע מ-NMC 350 אלף שקל: מסרבת להעביר לי תמלוגים

הזמר והיוצר יהודה סעדו תובע בבית משפט השלום בראשל"צ כ-350 אלף שקל מחברת התקליטים NMC, בטענה שנישלה אותו מסכומי כסף גדולים המגיעים לו כדין, הן בעקבות הפצת דיסקים וקלטות, הן באמצעות הורדות שירים מהאינטרנט והן מהשמעות פומביות של יצירותיו בתחנות הרדיו השונות ובשידורי הטלוויזיה.

באמצעות עוה"ד דוד קוגן ואיתמר כץ ממשרד שקל ושות' טוען סעדו, כי בתחילת 2007 הוא העביר ל-NMC את תקליט הבכורה שהפיק, הכולל את ההקלטות הראשיות של כל יצירותיו ערוכות דיגיטלית ומוכנות להפצה. למרות העובדה כי הצדדים לא חתמו ביניהם על הסכם בכתב, החלה NMC לספק לסעדו שירותי שיווק והפצה.

"עד למועד הגשת התביעה, לא טרחה NMC להעביר לסעדו אף לא אגורה שחוקה אחת בגין דיסקים ו/או יצירות ששווקו על-ידה או על חשבון תמלוגים בגין השמעות פומביות של היצירות", נטען בתביעה. כמו כן, טוען סעדו כי החברה סירבה עד כה להמציא לו דו"ח מפורט בנוגע להיקף המכירות וההפצה, היקף שירותי הפרסום והיקף מכירות הדיסקים והיצירות ששווקו על-ידה.

מהתביעה עולה, שרק ברבעון השני של 2007 גבתה NMC כ-250 אלף שקל ממכירות תקליטורים וקלטות, ולמעלה מ-50 אלף שקל ממכירת היצירות באופן מקוון. כל זאת מבלי להחשיב את התמלוגים המגיעים לסעדו עבור השמעות פומביות של יצירותיו, מכיוון שאינו יודע את היקפן.

סעדו מבקש מבית המשפט לחייב את NMC לפרט את כל התקבולים שקיבלה מיצירותיו, כדי לאמוד את הסכומים המגיעים לו ולתקן את הסכום שהוא תובע, בהתאם.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1140/08).