מנכ"ל יקבי רמת הגולן פורש לאחר עשור בתפקיד

בלייר יסיים את תפקידו לאחר שיימצא לו מחליף * מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-170 מיליון שקל

מנכ"ל יקבי רמת הגולן, שלום בלייר, פורש לאחר עשר שנים בתפקיד. כך נודע ל"גלובס". לפי שעה, לא ברור עדיין מי יחליפו בתפקיד. בין המועמדים להחליפו נמצאים מנכ"לית חברת ירדן בארה"ב, ענת רושנסקי, מנכ"לית יקב הרי גליל, רונית בדלר, סמנכ"ל השיווק של היקב, אלישע בן-ציון ומנכ"ל אולפני אלרום, איתן שדה. בלייר יסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, לאחר שימונה לו מחליף.

חברת יקבי רמת הגולן שנוסדה ב-1983, נמצאת בבעלות הקיבוצים אלרום, אורטל, עין זיוון וגשור והמושבים רמת מגשימים, יונתן, אלוני הבשן ורמות נפתלי.

מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-170 מיליון שקל, סכום הכולל גם את מכירות "יקב הרי הגליל" שבו מחזיקה החברה בשני שליש מהמניות כאשר השליש האחר מוחזק על-ידי קיבוץ יראון. היקף מכירות "יקב הרי הגליל", שנוסד ב-2001, הסתכם ב-2007 ב-20 מיליון שקל.

יקבי רמת הגולן משווקת יינות תחת המותגים "ירדן", מותג הפרימיום של החברה, "גמלא" ו"גולן". היינות משווקים ל-2,500 נקודות מכירה ברחבי הארץ והחברה עצמה מעסיקה כ-130 עובדים.

מקור כ-80% ממכירות החברה הוא במכירות בארץ ו-20% בייצוא לחו"ל, בעיקר לשוק היהודי הכשר. כמחצית מייצוא החברה הוא לארה"ב ומחצית אחרת למדינות אירופה ועוד.

החברה מעריכה כי היא מחזיקה בנתח שוק כספי של 18% משוק היין ומהווה כ-35% מהייצוא של יינות שולחניים לחו"ל העומד על כ-15 מיליון דולר בשנה.

שוק היין בישראל מתפתח בשנים האחרונות בצעדי ענק. היקבים הגדולים והמסחריים, נאלצים להתמודד עם יותר ויותר יקבי בוטיק קטנים. יקבי רמה"ג, מיתגו עצמם בשנים האחרונות כיין מסחרי - אך עם איכות של בוטיק.