קבוצת "רדיוס", בבעלות דוד בן-בסט ושאול אלוביץ, זכתה במכרז הרדיו באזור השרון

(עדכון) - "רדיוס" מפעילה את התחנה בשרון מזה כ-12 שנה * העתירה שהגישה הקבוצה המתחרה, קיטל-צימן-שנער, אמנם לא נדחתה ע"י ביהמ"ש - אך גם לא הוצא צו מניעה נגד המכרז

כצפוי: תחנת הרדיו האזורי "רדיוס", שבבעלות דוד בן-בסט ושאול אלוביץ, זכתה במכרז להפעלת התחנה באזור הזיכיון של השרון - כך הכריזה הערב (ב') מועצת הרשות השנייה באופן סופי. הניקוד של "רדיוס" במכרז עמד על 81.

במקום השני במכרז דורגה הקבוצה שבבעלות לאון צימן, שלום קיטל ואורי שנער, שזכתה בניקוד של 78.8 - לעומת ניקוד של 74.7 לקבוצה שבבעלות רשת ארומה, משרד הפרסום אדלר-חומסקי, איש העסקים ג'קי בן-זקן, שי נשר וחברת לוגיה.

במהלך התקופה האחרונה הוערך כי "רדיוס", המפעילה את התחנה מזה למעלה מ-12 שנה, צפויה לזכות מחדש במכרז. עם השלמת מכרז זה, הרביעי במספר, מסתבר שכל הקבוצות שהפעילו את התחנות האזוריות עד כה הן גם אלה שיפעילו אותם מעתה.

דוד בן-בסט, מנכ"ל "רדיוס", המכהן גם כמנכ"ל תחנת הרדיו "לב המדינה", הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כמנכ"ל "לב המדינה" ויתמקד מעתה בניהול "רדיוס".

למרות העתירה

מוקדם יותר היום פורסם כי על אף העתירה שהוגשה אתמול (א'), ההכרעה בדבר הזוכה במכרז הרדיו של אזור השרון תתקבל כבר היום בשעות הערב. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי על הרשות להגיש את עמדתה לעתירה שהוגשה על-ידי קבוצתם של שלום קיטל, לאון צימן ואורי שנער בתוך 5 ימים. למרות העתירה, הקבוצה תופיע היום בפני המועצה, תחת מחאה.

למרות שבהחלטת בית המשפט שהתקבלה הבוקר (ב') לא הוצא צו מניעה לבקשת הקבוצה העותרת, העתירה עצמה לא נדחתה. מועצת הרשות דנה ב-3 ההצעות שהוגשו למכרז על-ידי 3 קבוצות: רדיוס הפועלת כיום באזור ואשר נמצאת בבעלות דוד בן-בסט ושאול אלוביץ, קבוצת קיטל-צימן-שנער וכן קבוצה שבבעלות ארומה, אדלר-חומסקי, ג'קי בן-זקן, לוגיה ושי נשר.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", 24 שעות לפני סגירת המכרז הגישה קבוצת קיטל-שנער-צימן תביעה נגד מועצת הרשות השנייה ונגד נפתלי בן-סימון שנשכר על-ידי הרשות בכדי לשמש כיועץ תוכן במכרז על אזור השרון. העילה לתביעה היא מינויו של בן-סימון אשר בבעלותו משרד יחסי ציבור לתפקיד יועץ.

העתירה המינהלית הוגשה באמצעות עו"ד רן שפרינצק ממשרד ארדינסט, בן-נתן ושות' ובה ביקשו העותרים להוציא צו המצהיר על בטלות מינויו של בן-סימון כיועץ במכרז עקב חשש ממשי לניגוד עניינים בו מצוי בן-סימון, ועקב חשש למשוא-פנים. כמו כן ביקשה העותרת צו המצהיר כי בהתאם לכך על חברי המועצה להתעלם מחוות דעתו שהוגשה להם.

כפי שפורסם ב"גלובס", בן-סימון, יועץ תקשורת ואיש יחסי ציבור, נמנה על אחד מתוך 3 יועצי התוכן במכרזי הרדיו באזור השרון אותם מינתה הרשות השנייה בכדי לבדוק את מכרזי הרדיו באזור זה. בקורות החיים שהעביר בן-סימון לרשות השנייה לא צוין כי הוא משמש בחודשים האחרונים כיועץ תקשורת. נקודת הציון האחרונה שהוזכרה בקורות החיים שלו מתייחסת לעצם פרישתו מרשות השידור, שם שימש במשך שנים ככתב הכלכלי.

תוצאות המכרז אמורות להתקבל היום לפנות ערב, ובכך יבואו לסיומם 4 מתוך ששת מכרזי הרדיו של גל א' אותם פרסמה הרשות. במכרז באזור השרון השתתפו 3 קבוצות, המספר הגבוה ביותר של המתמודדים ביחס לשאר האזורים שיצאו למכרז.

בתוך כך, החליטה אתמול הרשות השנייה להעניק את זיכיון הרדיו האזורי באזור חיפה לקבוצת רדיו חיפה. רדיו חיפה גברה על קבוצה נוספת שהתמודדה במכרז - שידורי חיפה שבשליטת משה מנו, מבעלי מנו ספנות.

רפורמה ברדיו? לא ממש / פרשנות

4 מכרזים, 4 זוכים ואין כל שינוי. אמש סיימה מועצת הרשות השנייה את המכרז הרביעי מתוך ששת מכרזי הרדיו האזוריים של גל א'. בארבעתם, זכו הקבוצות אשר מפעילות את הרדיו האזורי באזורן מזה למעלה מ-12 שנה, והפעם הזיכיון ניתן לעד 16 שנים נוספות, קרי 28 שנים ברציפות.

שני מכרזים נוספים עומדים להתקיים במהלך השבועיים הקרובים - האחד על אזור המרכז והשני על אזור ירושלים. באזור המרכז מתמודדת רק הקבוצה המפעילה כיום את התחנה, רדיו ללא הפסקה, ואילו באזור ירושלים מתמודדות שתי קבוצות, בעליה של תחנת רדיו ירושלים המפעילה את התחנה כיום וקבוצה נוספת שבבעלות רשת ארומה, משרד הפרסום אדלר-חומסקי, איש העסקים ג'קי בן זקן, חברת לוגיה וסוכן האמנים שי נשר.

גם במקרה ויהיה שינוי בבעלויות על התחנות, הדבר ייתכן רק באזור ירושלים שם מתמודדות שתי קבוצות שכן באזור המרכז מדובר בקבוצה אחת, חזקה, שהיא המתמודדת היחידה. המשמעות היא שבתום המכרז המתוקשר אותו פרסמה הרשות השנייה, השינוי, אם יהיה, יהיה מינורי לגמרי.

עתה נשאלת השאלה האם כל ההשקעה, המשאבים ההצהרות של הרשות ומועצת הרשות בדבר הרפורמה בתחום הרדיו היו כדאיים? במכרז הנוכחי לקחו חלק בסך הכל 3 קבוצות חדשות, ולאור תוצאות המכרזים הנוכחיים יש להניח כי גורמים חדשים לא בהכרח ימהרו להשקיע זמן וכסף בהתמודדות במכרזים נוספים - מכרזי גל ב' שיתפרסמו בתקופה הקרובה. ימים יגידו אם באמת נעשה שינוי, ולא מדובר בימים רבים.