מחירים ללא הפסקה בת"א: מגרש ברחוב הירקון נמכר תמורת 9,375 דולר למ"ר

4 אנשי עסקים מירושלים רכשו פחות מרבע דונם ברחוב הירקון 284 תמורת 2.25 מיליון דולר ; על השטח בנוי בית פרטי המיועד להריסה ; למגרש אפילו אין נוף ישיר לים

גל הרכישות של משקיעים זרים ושל יזמי נדל"ן מקומיים ברחוב הירקון בתל אביב, הניב בשנתיים האחרונות מספר עסקאות במחירי שיא. למרות משבר האשראי והנפילות בשוק ההון, גל זה אינו שוכך, כאשר כעת מתברר כי גם הירושלמים רוצים להתקרב לחוף הים התיכון.

ארבעה אנשי עסקים מירושלים רכשו פחות מרבע דונם ברחוב הירקון 284 תמורת 2.25 מיליון דולר. סכום זה משקף מחיר של 9,375 דולר למ"ר של קרקע - מחיר שנראה עד לאחרונה דמיוני כמעט אפילו לשטח בנוי. השטח הנרכש מסתכם ב-240 מ"ר בלבד עליו בנוי בית פרטי המיועד להריסה.

בראש קבוצת הרוכשים עומד הקבלן הירושלמי פנחס מזרחי, המעורב במספר פרויקטים בתל אביב לבניית בניינים יוקרתיים. את הקרקע רכשו הירושלמים משמונה בעלים פרטיים שירשו אותה מהוריהם ואשר יוצגו באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי. את הקונים ייצג עו"ד אורי בנקי.

ל"גלובס" נודע כי הבית לא פורסם כלל ועבר מפה לאוזן באמצעות סוכני נדל"ן, כאשר המוכרים לא הסכימו לרדת מדרישתם הראשונית, והמחיר המפולפל אותו דרשו, אכן נענה במהירות יחסית.

במקום יש תב"ע מאושרת לבניית בניין בן 5 קומות ונודע כי הרוכשים אכן מתכננים לבנות במקום בית בן 5 קומות ובסך הכל 5 דירות. זכויות הבנייה באזור נעות בין 146% ועד 154% (במידה והמגרש יאוחד עם מגרש סמוך). לאור האמור, כרגע במגרש הקיים זכויות בנייה של 350 מ"ר בלבד, שיחולקו בין חמש הקומות, מה שיאלץ את הרוכשים לתמחר את הדירות בלפחות 20 אלף דולר למ"ר בנוי.

יצוין, כי למגרש אין נוף ישיר לים והוא נמצא בצידו המזרחי של רחוב הירקון, אך מיקומו בסמוך לנמל תל אביב ובמרחק 200 מטר קו מחוף הים.