עו"ד בעז בן-צור פורש ממשרד טולצ'ינסקי ומקים בוטיק ליטיגציה

בן-צור, אקס משרד וינרוט ומשרד רונאל פישר, פורש ממשרד טולצ'ינסקי עם 10 עורכי דין נוספים ; עו"ד מנחם טולצ'ינסקי: "החיבור עם בעז לא העניק ערך מוסף"

משרד טולצ'ינסקי, שטרן, מרציאנו & בן-צור & כהן ושות', המונה 40 עורכי דין, מתפצל. עו"ד בעז בן-צור פורש מהמשרד עם 10 עורכי דין נוספים ויהפוך לבוטיק ליטיגציה עצמאי.

משרד טולצ'ינסקי-שטרן-מרציאנו-כהן, שימנה כעת 33 עורכי דין, ימשיך לעסוק בתחום המסחרי וההיי-טק. ההחלטה על הפיצול התקבלה בין השותפים בשל חוסר סינרגיה בחיבור עם בן-צור ומתוך הבנה משותפת שעדיף לכל מחלקה להתנהל באופן נפרד וממוקד. עם זאת, המשרדים ימשיכו לשמור על שיתוף-פעולה.

עו"ד ארז טיקולסקר, שהיה שותף בדנציגר-קלגסבלד, צפוי לפתוח משרד עצמאי שיעבוד בצמוד לבן-צור אך בנפרד. טיקולסקר, העוסק בליטיגציה מסחרית עם דגש על תחום המכרזים, אומר שמאז הצטרף לטולצ'ינסקי הוא עבד כמעט ורק על תיקים של לקוחות שלו. "לא עבדתי עם לקוחות קבועים של המשרד, ולכן חשבתי שנכון יהיה 'להכיר במציאות' הזו ולפתוח משרד עצמאי".

פערי תפיסות וגישות

"החיבור עם בעז לא העניק ערך מוסף ולכן בנסיבות העניין העדפנו לנתק את החיבור", אומר ל"גלובס" עו"ד מנחם טולצ'ינסקי (טולי). בספטמבר 2006 חשף "גלובס" את הפרידה של בן-צור מעו"ד רונאל פישר, ואת חבירתו, יחד עם עו"ד דייויד כהן (שהיה מספר 2 במשרד כהן, כהן, ירון-אלדר ושות'), למשרד טולצ'ינסקי-שטרן. לדברי טולצ'ינסקי, "היה זה חיבור של שני חלקי משרדים אלינו, אחד מאוד מוצלח (כהן) ואחד פחות מוצלח, משום שפחות השיג את מטרותיו ולכן הוחלט בהסכמה לסיימו. אנחנו נפרדים בידידות ובהערכה הדדית".

עו"ד בן-צור אמר ל"גלובס", כי הוא אינו דוגל בתפיסה הכללית כיום של הקמת משרדים גדולים שיהוו one stop shop. "אנו רואים היום משרדים שפועלים גם בניגוד למגמה הכללית של הקמת משרדים גדולים, מתוך רצון להתמקד בתחום אחד, ולתת לו ערך מוסף. לאחר פעולה במסגרות שונות אני סבור שבתחום הליטיגציה, הדרך הנכונה היא לנהל משרד שיתמקד בתחום זה בלבד". משרדו החדש, שימשיך לשכון במגדל המוזיאון, יכסה את מרבית תחומי הליטיגציה האזרחית והמסחרית, לרבות תיקי צווארון לבן ובג"צים.

גורמים במשרד אמרו היום, כי בין הצדדים היו "פערי תפיסות וגישות", אם כי "לא מדובר בחילוקי דעות תהומיים". לדבריהם, "ההכרה המשותפת של השותפים המרכזיים היתה שכל אחד רצה לנהל את המסגרת שלו. בעז גם הרגיש שאם יתמקד במה שהוא עושה בצורה ייחודית, הוא יוכל לתת יותר ערך מוסף. הוא מעוניין לרכז את האנרגיות והפעילות בתחום התמחותו, ולכן גם אין לו כוונה להצטרף בקרוב למשרד אחר".

גורמים אחרים אמרו, כי "לראשי המשרד היתה תחושה שהחיבור עם בן-צור לא מצמיח ערך משל עצמו ולמעשה לא תרם למשרד". לדבריהם, "לבעז יש אופי ותפיסת עולם משלו. הערך המוסף לא צמח, בין היתר משום שלמשרד היתה עבודת ליטיגציה עצומה, והוא פחות מעוניין בקליינטים כמו ירון זליכה או עמיר פרץ, שהם טובים כדי להופיע בעיתון".

על לקוחותיו של בן-צור נמנים חברות ביטוח, קרנות פנסיה, ההסתדרות החדשה, מכון ויצמן, לשכת עורכי הדין, ההסתדרות הלאומית, ארגוני עובדים וכן עורכי דין ואנשי עסקים. באחרונה ייצג את שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, בפני ועדת וינוגרד, את החשב הכללי ירון זליכה, קציני משטרה בכירים בוועדת זיילר וכן את מנהלי קרן הנאמנות פסגות בפרשת יועצי ההשקעות בבנק לאומי.

בן-צור (48) התמחה במשרד ש. הורוביץ, עבד שם זמן קצר, והצטרף כשותף למשרדו של ד"ר יעקב וינרוט, שם החזיק כ-15%. במהלך שנותיו שם, ריכז את הטיפול בתחום האזרחי-מסחרי, ני"ע, הגבלים עסקיים ומשפט פלילי-כלכלי. הוא הופיע בבתי משפט וייצג בבוררויות. בין היתר, טיפל בתביעות ייצוגיות רבות בתחום הביטוח, בהן ייצג את חברות הביטוח כלל, אריה, מנורה, מגדל והפניקס.

פרידה גם מפישר

לפני כמה שנים, התכוון בן-צור לעזוב את משרד וינרוט, יחד עם עו"ד גיל אוריון, שהיה שותף בו, במטרה להקים משרד עצמאי. בסופו של דבר, נשאר בן-צור עם וינרוט, כנראה לאחר שהוגדל חלקו בשותפות. אוריון הצטרף כשותף בכיר לפישר, בכר, חן. לימים הפתיע בן-צור עם החבירה לרונאל פישר, שני טיפוסים שונים לחלוטין באופיים. "הפערים כנראה גדולים ועמוקים מדי. כל אחד מאיתנו יכול למצות את עצמו במסגרת אחרת", הסביר בהמשך את הפרידה ביניהם.

בראש משרד טולצ'ינסקי, שטרן ושות', שהוקם בשנת 95', עומדים עוה"ד מנחם טולצ'ינסקי (יוצא משרד ש. הורוביץ ושות') ודורון שטרן - חתנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר. הלקוח הגדול והמוכר ביותר של המשרד הוא חברת הפרמצבטיקה טבע, שהוא משמש כיועץ המשפטי החיצוני שלה, ומייצג אותה בשורה של עסקאות. מנחם טולצ'ינסקי אף היה בצוות ההגנה שהביא לזיכויו של מנכ"ל ויו"ר טבע, אלי הורביץ, בפרשת פרומדיקו. המשרד משמש גם כיועץ המשפטי של קרנות הון סיכון כדוגמת JVP, סורוס וונצ'ר, פולריס וקונקורד וונצ'רס.