הפרסומאים זועמים: קושניר הפנה את הצופים בגמר "גריז" לאינטרנט בזמן הפרסומות

יו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר: "הברחת הצופים בזמן הפרסומות - מעילה באחריות של רשת" ; אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת: " המהלך מקובל בתוכניות ריאליטי"

גמר "גריז" אולי לא הצליח לעורר את הבאזז המצופה ולהביא את הרייטינג הרצוי, אך הוא כן הצליח לעורר את חמתם של מספר פרסומאים שצפו בו, ולא ממש אהבו חלק מההתנהלות של המנחה, אבי קושניר. קושניר קרא במהלך התוכנית לצופים לנצל את זמן הפרסומות כדי ללכת לצפות באינטרנט בקטעים שלא שודרו על הנעשה מאחרי הקלעים. הפרסומאים סברו כי עידוד הצופים לנטוש את הטלוויזיה במהלך הפרסומות, הוא לא בדיוק המנדט של מי שעיקר הכנסתו הוא מפרסומות אלה.

אך הפרסומאים לא הסתפקו במחשבות. ל"גלובס" נודע כי אותם פרסומאים החליטו לפנות אל יו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר, ולבקש ממנו לפעול כדי שדבר כזה לא יקרה שוב. ואכן, גלר פנה היום במכתב אל יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת; ואל אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל, בו כתב: "שמענו בתדהמה את אבי קושניר מנחה גריז, כאשר פעמיים במהלך התוכנית ביום שישי האחרון הוא קרא לצופים לא להישאר לברייק הפרסומות, אלא לעבור לאתר שלכם ולראות את 'מאחורי הקלעים' של התוכנית. זה רעיון יפה מצד אנשי התוכן, אך מאוד הזוי מצד מי שמוכרים זמן אוויר לפרסומות ורוצים שיהיה להם קהל צופים. את התלונה הזאת קיבלתי מחברים באיגוד שתמהו האם רשת עוברת לעסקי תוכן במקום מכירת זמן אוויר. לא ידעתי מה להשיב" כותב גלר.

יאיר גלר אמר היום ל"גלובס": "נראה כי רשת כורתים את הענף עליו הם יושבים. המחויבות שלהם למפרסמים היא לרייטינג בזמן הפרסומות. הברחת הצופים בזמן הפרסומות זאת מעילה באחריות שלהם, ואני מצפה שהם ידאגו שדבר כזה לא יחזור על עצמו".

לעומתו, אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, לא רואה בעיה בהתנהלותו של קושניר. טוביהו מסר ל"גלובס" בתגובה: "כמו בכל תוכנית ריאליטי בשידור חי באירוע גמר כמו אירוע 'גריז' אנו מאפשרים לצופינו להמשיך את חווית הצפייה בתוכנית באינטרנט. המהלך הזה מקובל בתוכניות ריאליטי הן בעולן והן בארץ. גם במהלך תוכניות כמו 'ארץ נהדרת' ו'הישרדות' יש במהלך השידור הפנייה מתמדת לאתר האינטרנט - כמו במקרה של 'גריז'".