הסכסוך בין קבוצת אלון לחרדים: הרב אלישיב והאדמו"ר מגור חתמו על כרוז שלא לרכוש ברבוע כחול ושפע שוק

ועדת הרבנים מציינת כי בשלב זה הכרוז לא יופץ, וכי "הם מתחננים בפני בעלי קבוצת אלון לסגור את חנויות AM:PM הפתוחות בשבתות, שכן מלבד חילולי השבת של עצמם הם מכשילים אנשים נוספים לחלל שבת" ; בתחילת השבוע התפטר מנכ"ל תת-הרשת "שפע שוק" בהוראת רבו

שלב נוסף בסכסוך בין המגזר החרדי לקבוצת אלון: בהודעה שפרסמה היום (ד') ועדת הרבנים, נמסר כי מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א והאדמו"ר מגור שליט"א חתמו על כרוז משותף הקורא לציבור החרדי "להימנע מלרכוש בחנויות מחללות שבת, לרבות רשת רבוע כחול ושפע שוק, מקבוצת דור-אלון שפתחה חנויות לממכר מזון בתוככי הערים בשבתות ובמועדי ישראל - תופעה חדשה שלא היתה מאז קמה מדינת ישראל".

ועדת הרבנים מציינת בהודעתה, כי בשלב זה הכרוז עליו חתמו גדולי הדור לא יופץ, וכי "הם פונים לבעלי קבוצת אלון ומתחננים אליהם לסגור את החנויות של AM:PM הפתוחות בשבתות, שכן מלבד חילולי השבת של עצמם הם גוררים חנויות נוספות להיפתח בשבתות - חנויות שעשרות שנים היו סגורות, וגם מכשילים אנשים נוספים לחלל שבת - כאלה שמעולם לא חיללו שבת".

כזכור, הסכסוך בין הצדדים פרץ כאשר לפני כ-3 שבועות פרסמה ועדת הרבנים של המגזר החרדי מודעות בעיתונות החרדית, הקוראות ש"לא להתקשר בעסקים" עם חברת הדלק דור-אלון ועם רשתות השיווק רבוע כחול ושפע שוק, בשל הפעלת סניפי רשת המרכולים AM:PM בשבת.

מאז פרסום המודעות התנהלו מגעים בין הצדדים, כאשר קבוצת אלון הציעה הצעות שונות שנדחו על-ידי החרדים. הפגישה האחרונה בין הצדדים התקיימה בסוף השבוע שעבר, ולאחריה החליטו הרבנים להחריף את צעדיהם.

בראשית השבוע נרשם צעד נוסף בסכסוך בין הצדדים, כאשר מנכ"ל תת-הרשת "שפע שוק" של רבוע כחול, אורי קמינסקי, החליט להתפטר מתפקידו בהוראת רבו, הרב אהרון ליב שטיינמן.