פגיעה בילדים או תוכנית חינוכית? הכנסת תדון בתוכניות "סופר נני" ו"אלופים של החיים"

ח"כ אריה אלדד טוען כי השימוש בילדים בתוכנית "סופר נני" הוא בלתי מוסרי ; קשת: "סופר נני מבוססת על פורמט בינלאומי"

התוכניות "סופר נני", "אלופים של החיים" ו"גם להם מגיע" נמצאות על הכוונת של הכנסת: ועדת הכנסת לזכויות הילד תקיים ביום רביעי הקרוב דיון בעניינם של התוכניות ותבדוק האם שידורן פוגע בילדים. כך נודע לגלובס".

לדיון שתקיים יו"ר הועדה, ח"כ נאדיה חילו, הוזמנו כל הנוגעים בדבר ובהם גם נציגי משרד החינוך, המשפטים, הרווחה, ערוץ 10, ערוץ 2, הרשות השנייה והמועצה לשלום הילד.

במכתב ששלח ח"כ פרופ' אריה אלדד לחילו בעניין "סופר נני" הוא כתב כי "בימים בהם נלחמות רשתות הטלוויזיה על כל פיסת רייטינג, נראה כי נפרצו כל הגבולות והמטרה מקדשת את האמצעים. נראה לי כי השימוש בקטינים חסרי ישע, במטרה לחנך את הוריהם ולתת לצופים עצות, נבונות ככל שיהיו, הוא מעשה בלתי מוסרי".

במכתב תגובה ששלח מנשה סמירה לח"ד אלדד הוא כתב כי "התוכנית 'סופר נני' מבוססת על פורמט זר אשר לפיו הופקו תוכניות במספר מדינות. ככל הידוע לנו, הגרסה הישראלית נאמנה למקור הזר. על השאלה האם התוכנית משיגה את ייעודה, יש מטבע הדברים דעות שונות אולם אין זה מתפקידה של הרשות השנייה להכריע בעניין. עם זאת חשוב להדגיש כי הרשות טיפלה לאחרונה במספר תלונות הנוגעות ל'סופר נני', זאת בעיקר בהקשר של שידור הקדימונים".

תלונות בעניין הגיעו גם באשר לתוכניות "גם להם מגיע" בכיכובו של ליאור אשכנזי המשודרת בערוץ 10 וכן באשר ל"אלופים של החיים" בכיכובו של אלון גל המשודרת על-ידי רשת.

מרשת נמסר בתגובה: "אלופים של החיים הינה תוכנית חשובה בכל מובן. הסדרה שמה את החתירה למצוינות ולהגשמה עצמית במרכז ונותנת לבני נוער כלים אמיתיים להגשים את מטרותיהם. אנחנו שמחים על ההזדמנות לדון על חינוך בכלל ועל התוכנית בפרט בכל פורום במיוחד בבית המחוקקים".

מקשת נמסר בתגובה: "התוכנית 'סופר נני' באה לסייע למשפחות בפתרון בעיות ומתבססת על פורמט המשודר בכל רחבי העולם. התוכנית מציגה את המציאות כפי שהיא גם במצבים מורכבים, שם במיוחד דרושה העזרה המקצועית. המשפחות שהשתתפו בתוכנית מעידות על שיפור משמעותי לאחר סיום התהליך, ממנו מפיק תועלת גם הציבור הרחב שנחשף לו. רגולאטורים ומחוקקים בכל העולם הבינו כי התועלת החינוכית של התוכנית עולה בהרבה על החשיפה הכרוכה בה".

מערוץ 10 לא התקבלה תגובה לידיעה.