על רקע ביטול הדרישה לוויזות מרוסיה עבור תיירים שמגיעים לאילת והסיכוי המחודש להתאוששות התיירות בעיר, מגדילה רשת פתאל, בבעלותו של דוד פתאל, את השקעותיה באילת באמצעות רכישת מלונות ושיפוץ מלונות קיימים.
לפני מספר שבועות רכשה הרשת שני מלונות מיצחק תשובה בעלות של כ-200 מיליון שקל, בהם השקיעה עוד כ-20 מיליון שקל בשיפוצים. המלונות החדשים, שייקראו רויאל טוליפ וגולדן טוליפ פריויליג', יצטרפו למלון פלמירה שנרכש ב-2006. במקביל, השלימה גם עופר נדל"ן, בבעלות יולי עופר, השקעה של 30 מיליון שקל בשיפוץ מלון מרידיאן, המנוהל אף הוא על ידי פתאל. משמעות הדבר היא השקעה כוללת של כ-350 מיליון שקל החל מ-2006.
פתאל, שמחזיק בבעלות הרשת ארבעה מלונות באילת, מאמין שעד 2010 תכלול הרשת 10 מלונות, כשבתוכנית לרכוש מלון בכל שנה. לדבריו, היצע המלונות למכירה בעיר גבוה ולכן הוא לא יתקשה לעמוד במשימה זו.
גם עופר, בדומה לפתאל, אומר כי הוא מאמין שאילת היא עדיין יעד תיירות חשוב. לדבריו, למרות שרוב השקעותיה של הקבוצה הן כיום בחו"ל, "אם מצב התיירות בישראל ישתפר, אהיה מוכן לבדוק אופציות להשקעה בתחום זה בארץ".
באשר לבניית מלונות חדשים, אמר פתאל כי אם המדינה לא תחזור לסייע למלונאים במענקים, אין סיכוי לבניית מלונות חדשים בארץ. לדבריו, ההוכחה לכך היא שבעשר השנים האחרונות כמעט ולא נבנו מלונות חדשים בארץ וכי מגמה זו תמשך גם בעתיד, אלא אם כן הממשלה תחליט לשנות את מדיניותה בנושא זה.
"עלות בניית מלון חדש עומדת על כ-300 מיליון שקל", אומר פתאל. "עסקה לא כדאית לכל הדעות, במיוחד בהתחשב במצב הביטחוני שגורם לעליות ולירידות בביקושים". פתאל גם מתח ביקורת על היעדר שיווק מספיק מצד משרד התיירות בחו"ל. לדבריו, אין ספק שעל המדינה לעשות הרבה יותר גם בתחום זה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.