שר המשפטים החליט לקצר את עונשו של סולימאן אל-עביד שהורשע ברצח חנית קיקוס

כך דווח אמש בחדשות ערוץ 2 ; אל עביד צפוי להשתחרר מהכלא בשנה הקרובה לאחר ריצוי 15 שנות מאסר

שר המשפטים דניאל פרידמן החליט לקצר את עונשו של סולימאן אל-עביד שהורשע ברצח הנערה חנית קיקוס, בת 16 מאופקים. לפיכך צפוי אל עביד להשתחרר מהכלא במהלך השנה הקרובה לאחר ריצוי של 15 שנות מאסר - כך דיווח אמש (א') ערוץ 2. בלשכתו של שר המשפטים סירבו להתייחס לדיווח.

בשעתו קצב נשיא המדינה את עונשו של אל עביד ל-30 שנה לאחר שהוא טען בתוקף לחפותו ובני משפחת קיקוס אף התייצבו לצידו.

תזכורת: מפעיל דחפור שהודה באונס ורצח שאולי לא עשה

סלימאן אל עביד, בדואי מרהט, עבד כמפעיל דחפור כבד במזבלת "דודאים" הודה באינוסה של קיקוס, ברציחתה במכות ובחנק, ובהשלכת גופתה "בתוך בורות ליד כביש". הוא שחזר את המעשה שהודה בו. באותה התקופה, טען בפני אנשים אחרים כי הודה בדבר שקר.

מאוחר יותר הוא ערער את ההרשעה - בעת שהערעור עמד בפני בית המשפט העליון, נתגלו באופן מקרי שרידי גופתה בבור ניקוז בפאתי באר-שבע, הרחק מהמקום בו נטען שאל עביד זרק את גופתה - אז זיכה אותו בית משפט העליון מרצח, אך הותיר את ההרשעה באונס על כנה. בעקבות התוצאה העניין הגיע לדיון נוסף בבית המשפט העליון בהרכב מורחב של 9 שופטים. בהרכב זה הורשע אל עביד גם ברצח חנית קיקוס, ונגזר עליו עונש מאסר עולם.

ב-10 באפריל 2006 דרש אל עביד משפט חוזר בטענה שהרוצח האמיתי עדיין חופשי. הדרישה הוסברה במספר נימוקים, ביניהם ראיות שהמשטרה התעלמה מהן לאחר הרצח, כגון דרך הגעתה הבלתי-ידועה של קיקוס לטרמפיאדה באופקים: אביה העיד שחיכתה בצומת גילת, ונסיבות הגעתה לטרמפיאדה אינן ידועות.