מרדוק קונה את העיתון "ניוזדיי" תמורת 580 מיליון דולר

במסגרת העסקה, "ניוזדיי" יהפוך לחלק ממיזם משותף יחד עם "ניו יורק פוסט" ונכסים אחרים שבבעלות ניוז קורפ ; ניוז קורפ תחזיק בגרעין השליטה של החברה, וטריביון תחזיק בפחות מ-5%

חברת המו"לות טריביון הגיעה להסכם עקרוני על מכירת העיתון "ניוזדיי" לניוז קורפ תמורת כ-580 מיליון דולר, כך מסר מקור יודע דבר. במסגרת תנאי העסקה, יהפוך "ניוזדיי" לחלק ממיזם משותף, יחד עם "ניו יורק פוסט" ונכסים אחרים שבבעלות ניוז קורפ, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". ניוז קורפ תחזיק בגרעין השליטה של החברה, וטריביון תחזיק בפחות מ-5%.

מכירת "ניוזדיי" חיונית למימוש תוכניותיו של מנכ"ל טריביון, סאם זל, איל הנדל"ן משיקגו, לצמצם את חובות החברה, שאותה הוא הוציא אשתקד מהבורסה והפך לחברה פרטית בעסקת ביי-אאוט בת 8.2 מיליארד דולר.

עסקת "ניוזדיי" צפויה להפחית ב-50 מיליון דולר הפסדים שאותם סופגת כעת ניוז קורפ בגין ה"ניו יורק פוסט", והחברה שתשלב את שני העיתונים תרוויח כ-50 מיליון דולר, דיווח הג'ורנל בהסתמך על מקור יודע דבר.

סוגיות רגולטוריות עלולות לעכב את ביצוע המכירה, בייחוד בשל סוגיות שקשורות לבעלות על אמצעי מדיה העלולות להגביל את מספר הנכסים שבהם יוכלו להחזיק באזור ניו יורק ניוז קורפ ומנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מרדוק. ייתכן שההודעה על העסקה לא תתפרסם בעתיד הקרוב, אמר אחד המקורות.

רוכשים פוטנציאליים אחרים שהביעו עניין ב"ניוזדיי" כוללים את מורטימר צוקרמן, בעליו של "ניו יורק דיילי ניוז", העיתון המתחרה ב"ניו יורק פוסט", ואת כייבל-ויז'ן סיסטמס קורפ.

לפי הדיווח בג'ורנל, ההסכם הצפוי גובש בעיקר בידי מרדוק, זל, ובנקאי בכיר. העיתון הוסיף שמרדוק וזל נפגשו פנים אל פנים כמה פעמים במהלך המו"מ, על פי מקורות יודעי דבר. מבנה העסקה נועד בחלקו לענות על דרישת טריביון שהעסקה תהיה יעילה ככל האפשר מבחינת תשלומי המס.