אגרגטור בלי תור: ב-Alefo Interactive מבטיחים לשנות את הרגלי צריכת התוכן של הגולשים

חברת Alefo, שאלון כרמל וינון לנדברג השקיעו בה, חושבת שהיא עדיפה על iGoogle

מיד אחרי הכנת הקפה של הבוקר במשרד, רובנו מתחילים בזיפזופ מהיר בין האתרים בהם אנחנו אוהבים לגלוש. כולם מסודרים לנו בתיקיית ה"מועדפים", יש לחלקנו סדר קבוע בכניסה אליהם. הזמן שזיפזופ כזה לוקח הוא ארוך, ולשם כך נוצרו שירותים כמו iGoogle או Netvibes - אגרגטורים שאוספים את כל העדכונים באתרים והבלוגים האהובים עלינו ומרכזים אותם בדף אחד. אלא שאוספי התכנים הללו מכניסים רק עדכוני RSS, שהם תקצירי תכנים מאתרים אחרים המקשרים לאתר המקורי. בקיצור, לא את כל התכנים תוכלו לקבל בעמוד מרכזי אחד.

הסטארט-אפ הישראלי Alefo Interactive, מבטיח לשנות את הרגלי צריכת התוכן של הגולשים ולהקל על יצירת עמוד בית אישי המותאם להעדפות הגולש. החברה הוקמה בסוף 2005 על-ידי שני מייסדים: אלי שביט וערן סידס. לאחר חילוקי דעות שהתגלעו בין צמד היזמים לבין צמד משקיעים, אייל ואמיר בהרי, ששמו 170 אלף דולר בחברה, שביט עזב את המיזם. במקומו, הצטרף לסידס שנה מאוחר יותר ערן גרוניך, המשמש כמנכ"ל החברה.

ב-2007 הצטרפו כשותפים אסטרטגיים למיזם ינון לנדנברג, מנכ"ל חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק, ודורון טל, מנכ"ל סאצ'י אינטראקטיב. לנדברג וטל השקיעו כ-100 אלף דולר כל אחד, תמורת 25% מהחברה. עוד בזווית המימון, אפשר למצוא את אלון כרמל, שהקים את חברת מצ'נט (לימים ספארק נטוורקס, בעלת המותג JDate), שהשקיע בחברה 100 אלף דולר. בחודש שעבר גם קיבלה Alefo אישור למענק כספי מהמדען הראשי, בשווי של מאות אלפי שקלים. בתקופה הקרובה החברה תצא לסבב גיוס נוסף בו היא מקווה לגייס 3-5 מיליון דולר. לדברי גרוניך, יש כבר התעניינות מכמה קרנות הון סיכון ישראליות.

"באתרים אחרים שיש להם שירות דומה יש חופש בחירה מדומה: אפשר לבחור רק תכנים שעורכי האתר איפשרו למשתמשים לבחור, ורק בצורה שבה התכנים מוצעים, בעוד שהמערכת שלנו מאפשרת את החופש האולטימטיבי", מסביר טל. "האגריגציה של התכנים מאוד פשוטה: פשוט גוזרים מהאתר המבוקש את החלק אותו רוצים לצרוך באופן סדיר, ומדביקים אותו בעמוד האישי".

בעמוד הבית האישי אפשר להוסיף בשיטת "משוך וזרוק" את כל הווידג'טים הרגילים (תוכניות זעירות, המאפשרות למשוך מהרשת נתונים לאתרים השונים) כגון שעון או וידג'ט של מזג אוויר.

שלושת השותפים יוצאים בהכרזות. "אנחנו הולכים לשנות את הדרך שבה אנשים גולשים וצורכים תוכן באינטרנט", אומר לנדנברג. "זה יגדיל את כמות הכניסות לאתרי התוכן ואת מספר העמודים הנצפים, ככה שכולם מרוויחים. אנחנו רוצים להיות עמוד הבית של כל גולש".

האתר עלה לאוויר אתמול בגרסת בטא פתוחה, אולם "השוק הישראלי הוא רק למטרות פיילוט", מסביר גרוניך. "השאיפה שלנו היא כמובן השווקים בחו"ל, ובפרט ארה"ב". החברה מתכוונת להיכנס לשוק הסלולרי, שם למוצר שלה יש יתרון שכן הגלישה באתר אחד, המרכז את כל התוכן הרלוונטי, קלה יותר. המודל העסקי של החברה מבוסס, איך לא, על פרסומות, כאשר מתחת לכל וידג'ט תופיע פרסומת טקסטואלית המותאמת לתוכן הנצרך, בדומה למודל AdSense של גוגל. ההעדפות האישיות של הגולשים יאפשרו, לדברי השותפים, לפרסם באופן מפולח וממוקד. בינתיים, הם מחכים שהיוזרים קודם יאמצו את השירות החדש, ורק אז הם יוסיפו את הפרסומות.

כתובת האתר: www.alefo.com