רומן אברמוביץ' מבקש לבנות את בית המגורים היקר בבריטניה ב-150 מיליון ליש"ט

בית המגורים שמתכנן אברמוביץ' לבנות בלאונדס סקוור שבלונדון יתווסף לכ-12 הבתים שבבעלותו ברחבי העולם ; הבית - שיתנשא לגובה של 8 קומות, מהן 3 תת-קרקעיות - יכיל אולם קולנוע, בריכת שחייה מקורה, חדר סאונה ואולם בידור

המיליארדר היהודי והבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ', הגיש בקשות לקבלת היתר לבניית נכס המגורים היקר ביותר בבריטניה - כך דיווחו היום (ב') כלי התקשורת בבריטניה. שוויו של המבנה ה"מלכותי" בן השמונה חדרים שמתכנן אברמוביץ' להקים צפוי לעמוד על 150 מיליון ליש"ט (יותר ממיליארד שקל).

בית המגורים שמתכנן אברמוביץ' לבנות בלאונדס סקוור שבלונדון יתווסף לכ-12 הבתים שבבעלותו ברחבי העולם. הבית - שיתנשא לגובה של 8 קומות, מהן 3 תת-קרקעיות - יכיל אולם קולנוע, בריכת שחייה מקורה, חדר סאונה ואולם בידור. חדרי השינה וחדרי האירוח יכילו כולם שירותים ואמבטיה. שטחו הכולל של הנכס המתוכנן הוא 3,000 מ"ר, פי חמישה מבית ממוצע בן 5 חדרים.

עם הון בשווי כ-14 מיליארד ליש"ט, אברמוביץ' ממוקם במקום השני ברשימת עשירי בריטניה (ראו ידיעה נפרדת) שמציג מדי שנה "סנדיי טיימס" הבריטי, ובמקום ה-15 ברשימת עשירי העולם.

גורם המקורב לתוכנית הבנייה אמר ל"דיילי מייל" הבריטי כי הבניין צפוי להיות יוקרתי במראהו עם כניסה מפוארת בסגנון המשלב אלמנטים ויקטוריאניים וניאוקלאסיים. הוא הוסיף שמדובר בפרויקט פרטי ושאברמוביץ' יהיה מעורב בו מהתחלה ועד הסוף ולא יתפשר לגבי התאמת הבנייה לטעמו האישי.

הבקשות להיתר יידונו במועצה המקומית של רובע קנזינגטון וצ'לסי בלונדון, שבסמכותה לאשר או לפסול בקשות תכנון ובנייה בשטח התוכנית.

הנכס מורכב משני בתים טוריים צמודים שפוצלו לתשע דירות בשנת 1998, ותוכנן ועוצב בידי הבנאי המפורסם תומאס קוביט, שעמל על בנייתם של נכסים רבים במערב לונדון בשנות ה-30 של המאה ה-19. במשך השנים קנה אברמוביץ' את הדירות הספציפיות בנכס וכעת ברצונו להפוך את הנכס לבית אחד.

את הדירה הראשונה בנכס קנה אברמוביץ' בסוף שנות התשעים, תמורת 1.2 מיליון ליש"ט. הוא ואשתו דאז אירנה שילמו סכום דומה בהסבת דירה זו, ששימשה ביתם במשך מספר שנים, וזאת לפני שרכש את מועדון הכדורגל צ'לסי. בזמן שהתגורר בדירה המשיך אברמוביץ' להרחיב את פורטפוליו הנכסים שלו ורכש עוד דירות בנכס, עד שלבסוף שילם סכום של בין 15 ל-20 מיליון ליש"ט עבור שני הבניינים במלואם - שווי נמוך בהרבה משוויים הסופי.

כאמור, בסיום הבנייה יעמוד שוויו של הבניין על 150 מיליון ליש"ט. השיא הנוכחי לשווי נכס פרטי בבריטניה עומד על 80 מיליון ליש"ט, וגם הוא ממוקם בלונדון.

פורטפוליו הנכסים הנוכחי של אברמוביץ' כולל גם דירת יוקרה בפרויקט ברידג'ס וורף ליד שדה התעופה למסוקים באטרסי, אחוזת פינינג היל במחוז ווסט ססקס, ששטחה 1,680 דונם ושוויה 18 מיליון ליש"ט, וילה בדרום צרפת, בית בטוסקנה, קומפלקס מלונאות בקפריסין ובית נופש במונטנגרו. בבעלותו גם בית במוסקבה המשמש כבית המגורים העיקרי שלו.

שטחו של הנכס בתוכנית הבנייה החדשה הצית שמועות ברחבי הממלכה המאוחדת על האפשרות שאברמוביץ' מתכנן להשתקע בבריטניה, או לפחות לשהות בה יותר זמן, לצד בת זוגו, היורשת הרוסית דאריה ז'וקובה.