בעקבות תביעה ייצוגית: עיריית אילת תתקן טעות באופן חישוב הארנונה

תשלומי הארנונה מוצמדים ביחס למדד אוקטובר של השנה הקודמת, שהוא מדד הבסיס ; לפי החוק, מאז שנת 2000 יש להצמיד את התשלומים למדד - גם כאשר הוא נמוך ממדד הבסיס

בעקבות בקשה לאשר נגדה תביעה ייצוגית, הודיעה עיריית אילת לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כי תתקן טעות שנפלה באופן חישוב תשלומי הארנונה. העירייה הודתה כי לא עידכנה את תשלומי הארנונה כאשר המדד בחודש התשלום ירד ביחס למדד הבסיס, אליו מוצמדים התשלומים.

תשלומי הארנונה מוצמדים ביחס למדד אוקטובר של השנה הקודמת, שהוא מדד הבסיס. לפי החוק, מאז שנת 2000, יש להצמיד את התשלומים למדד, גם כאשר הוא נמוך ממדד הבסיס.

התובע, אמיר מאור, טען באמצעות עו"ד יעל דיין ממשרד י. מיוחס, כי העירייה לא הצמידה את התשלומים למדד, כאשר היתה ירידת מדד ביחס למדד הבסיס וגבתה את הסכום הנומינלי. בתגובה הודיעה העירייה לביהמ"ש כי טענות התובע נכונות בעיקרן וכי נפלה טעות בחישוב הארנונה.

העירייה הודיעה כי תחדל באופן מיידי מהחישוב השגוי וכי היא הנחתה את אגף ההכנסות לפעול לאלתר לתיקון אופן החיוב ולהקפיד על התחשבות גם במדדים הנמוכים ממדד הבסיס.

העירייה ביקשה מבית המשפט לדחות את הבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהתאם לסעיף 9 לחוק תובענות ייצוגיות. סעיף זה מאפשר לרשות להודיע על הפסקת הגבייה, שבגינה הוגשה התביעה הייצוגית, כדי להביא למחיקת התביעה נגדה.

בקשה לאשר תביעה ייצוגית בעילה זהה של גביית ארנונה באופן בלתי חוקי נגד עיריית רחובות תלויה ועומדת בבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב.