נמחקה תביעת הדיבה של עו"ד שי אלוני נגד רו"ח אלכס הילמן: "הפרסום היה מותר"

אלוני טען כי משרדו של הילמן פגע בשמו במסגרת טיוטת דו"ח ביקורת שכתב על איגוד ערים לכבאות ראשל"צ, בו אלוני הועסק ; ביהמ"ש: בין אם הדברים שכתב הילמן היו אמת או לא, הם חוסים תחת הגנות חוק איסור לשון הרע

בית משפט השלום בתל-אביב מחק על הסף את תביעת הדיבה שהגיש יזם הנדל"ן, עו"ד שי אלוני, נגד רו"ח אלכס הילמן, מהמועמדים המובילים לתפקיד מנהל רשות המסים. זאת, משום שבין אם הדברים שכתב הילמן היו אמת ובין אם לא, הם חוסים תחת הגנות חוק איסור לשון הרע.

באוקטובר האחרון תבע אלוני את הילמן ורעייתו, רו"ח טובה הילמן, משרד רואי החשבון שלהם ואת רו"ח צחי אדלסון, בגין דברים שכתבו עליו במסגרת טיוטת דו"ח ביקורת משלימה שערך משרדם עבור משרד הפנים, במסגרתה ייחדו פרק שלם לנושא העסקתו של אלוני באיגוד ערים לכבאות ראשון-לציון. אלוני טען כי מדובר בשקרים וחצי אמיתות וכי כותבי הדו"ח לא ביקשו את תגובתו.

הילמן טען מנגד, באמצעות עוה"ד צביקה בר-נתן ומרב ברוך ממשרד מ. זליגמן ושות', כי הפרסום היה אמת. הם ביקשו לסלק את התביעה על הסף, בנימוק שממילא הדברים מוגנים בחוק.

השופטת אביגיל כהן קבעה, כי "מדובר במקרה מובהק שבו יש למחוק את התביעה על הסף, למרות השלב המקדמי שבו מצוי התיק". זאת, משום שהפרסום חוסה הן תחת סעיף 13(3) ("פרסום על-פי הוראת הממשלה", כשהמזמין כאן היה משרד הפנים) והן תחת סעיף 13(9) ("פרסום שהמפרסם חייב לעשות על-פי הוראה של רשות מוסמכת").

"מדובר בחסינות מוחלטת ואין נפקא מינה אם הפרסום נעשה בזדון או ממניעים לא כשרים ואף אם הדברים אינם אמת ולא נאמרו בתום-לב", נקבע. אלוני חוייב ב-4,000 שקל הוצאות. (ת.א. 59714/07).