שלדון אדלסון דחה את הצעת ביהמ"ש להעביר לבוררות את הסכסוך עם שלמה בן-צבי

קבוצת ניוזקו בשליטת אדלסון הגישה תביעה בסך כ-40 מיליון שקל נגד קבוצת בן-צבי, בטענה כי בן-צבי נטל כספים שלא כדין מהחינמון "ישראלי"

שלדון אדלסון דחה את הצעת בית המשפט לברר את הסכסוך בינו לבין שלמה בן-צבי, בעניין השקעתם המשותפת בחינמון "ישראלי", בבוררות ולא בבית המשפט. הודעה על כך נמסרה לשופט המחוזי בתל-אביב, אבי זמיר, באמצעות עוה"ד דורי קלגסבלד ואמיר שרגא.

השופט זמיר ביקש מהצדדים להודיע לו באם ניתן להעביר את הסכסוך ביניהם להליך בוררות מהיר בפני בורר שזהותו תוסכם ביניהם או תיקבע על-ידי בית המשפט. בן-צבי מצידו הודיע, באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי, ערן שמעוני ואלי בורשטיין, כי הוא מסכים להעביר את הדיון בסכסוכים השונים להכרעה בפני בורר.

קבוצת ניוזקו שבשליטת אדלסון הגישה תביעה נגד קבוצת בן-צבי בסך של כ-40 מיליון שקל, בטענה כי בן-צבי נטל כספים מהעיתון של כדין ובדרישה להשבת ההשקעה של אדלסון בעיתון.

"ישראלי" הושק לראשונה בינואר 2006. כבר במהלך החודשים הראשונים לפעילותו הצליח "ישראלי" להגיע לתפוצה של כ-170 אלף עותקים אולם מספר זה צנח לכ-40 אלף בעקבות הסכסוך המתוקשר בין בן-צבי לבין המיליארדר שלדון אדלסון. אדלסון מצדו, הקים כאמור עיתון חינמי מתחרה - "ישראל היום".

כפי שנחשף באחרונה ב"גלובס", אדלסון קיים באחרונה, שוב, משא-ומתן עם נמרודי לרכישת "מעריב", מגעים שמתנהלים לפי שווי של 90-100 מיליון דולר (שווי השוק של "מעריב" עומד על כ-88 מיליון דולר) וכוללים את העיתון עצמו על נכסיו. יש לזכור כי לקבוצת "הארץ" הסכם שיתוף-פעולה עם "ישראל היום" של אדלסון שכן "הארץ" מדפיסה ומפיצה חלק נכבד מהעיתונים היומיים של "ישראל היום".

המשא ומתן הנוכחי בין אדלסון לבין נמרודי, הוא השלישי במספר שהתקיים במהלך השנתיים וחצי האחרונות. לדברי גורמים המקורבים לצדדים, המגעים הפעם מוגדרים כ"רציניים", בשל העובדה כי הפערים הכספיים כבר אינם גדולים כבעבר. (ת.א. 2426/06).