לידר: המחיקה המיידית של מו"פ ברכישת קוג'נסיס - הישג חשבונאי אדיר לטבע

כלל פיננסים: נתוני הליבה טובים, אך לא בטוח שזה יספיק ; בנק פועלים: רבעון טוב, בטווח הציפיות וללא הפתעות ; אי.בי.אי.: בטבע מתחילים את השנה ברגל ימין

האנליסטים בבתי ההשקעות הגיבו לדו"חות טבע שפורסמו היום ונתנו דגשים והבהרות לגבי הדוחות החיוביים אך לעומת זאת מעט צפויים של ענקית הגנריקה.

לידר שוקי הון: המחיקה המיידית של מו"פ בתהליך רכישת קוג'נסיס היא הישג חשבונאי אדיר לטבע

יואב בורגן מלידר שוקי הון בחר להתמקד במחיקה המיידית של מו"פ בתהליך רכישת קוג'נסיס, "טבע רושמת הישג חשבונאי אדיר, ומנצלת עד תום את הפרצה הקיימת בתקינה האמריקנית אשר לא תהיה קיימת יותר החל מינואר 2009", אמר בורגן והוסיף כי המחיקה המיידית של מו"פ בתהליך, בסכום של 382 מיליון דולר, קרי כ-93% מסך עלות רכישתה של חברת הביוטכנולוגיה CoGenesys, היא בהחלט הצלחה חשבונאית גדולה: היא מונעת כמעט לחלוטין את "היווצרותו" של מוניטין במאזן של טבע, וכפועל יוצא - את הצורך לבצע בדיקה תקופתית לערך המוניטין, ועל כן היא מעלימה כל סיכון למחיקות משמעותיות בעתיד".

גולדמן זאקס: הוצאות מו"פ ומנהלה גרמו לירידה ברווח של 5 סנט למניה

בבית ההשקעות גולדמן זאקס ציינו כי הרווח השולי בטבע במשך ארבעה רבעונים עובר את רף 50% ועומד הרבעון על 53.3%. בגולדמן זאקס העריכו כי הרווח למניה יהיה 70 סנט למניה. את ההפרש בין הרווח בפועל של 64 סנט למניה לבין מחיר היעד הגבוה יותר מסבירים בגולדמן זאקס בהוצאות מנהלה ומחקר ופיתוח גבוהות שהורידו את הרווח ב-5 סנט למניה. בגולדמן זאקס ציינו בנוסף, כי החברה שילמה 15% מס הכנסה לעומת צפי של 17% תשלום מס שהעריכו בבית ההשקעות.

כלל פיננסים: נתוני הליבה טובים, אך לא בטוח שזה יספיק

גל רייטר, מכלל פיננסים אמרה על דוחות טבע כי נתוני הליבה טובים, אך לא בטוח שזה יספיק. "אנו מאמינים כי המשקיעים ימתינו לשיחת הוועידה שתתקיים בשעה 15.00 ויצפו לשמוע עדכון על תיק ה-ARS של החברה וכן עדכון תחזיות לשנת 2008", אמרה רייטר.

רייטר מציינת, כי לטבע רווחיות גולמית גבוהה מאוד של 53.3% לעומת תחזית לרווחיות גולמית של 52.2%, "להערכתנו מכירות הקופקסון החזקות יחד עם השקת הפרוטוניקס, הפוסומקס והמשך בלעדיות בלוטרל הם הגורמים המרכזיים לרווחיות הגולמית הגבוהה",ציינה. הכנסות החברה היו בדומה לתחזיות - 2.57 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.58 מיליארד דולר וקונצנזוס של 2.53 מיליארד דולר - צמיחה של 24% מול רבעון מקביל אשתקד.

רייטר הוסיפה כי הרווח התפעולי בנטרול הפרשה של 382 מיליון דולר על רכישת קוג'נסיס היה גבוה מהתחזית והסתכם ב-679 מיליון דולר לעומת תחזית ל-630 מיליון דולר וזאת למרות העלייה הצפויה בהוצאות המו"פ.

אי.בי.אי.: בטבע מתחילים את השנה ברגל ימין

נועה ויסברג מאי.בי.אי. אמרה כי "טבע פרסמה דו"ח גבוה מעט מעל הציפיות לרבעון הראשון של 2008 הפתיעה אותנו מעט הצמיחה של 23.7% במכירות שנבעה מצמיחה בכל המגזרים הגיאוגרפיים כמו גם ממכירות הקופקסון ואזילקט".

בנק הפועלים: רבעון טוב, בטווח הציפיות וללא הפתעות

גלעד מבנק הפועלים אמר כי בדוח של טבע אין הפתעות לטובה: "הקטר המרכזי הוא הקופקסון בליווי השקות מ-2007 לפרוטוניקס ולוטרל וכן ההשקה ברבעון הראשון של הפוסמקס. תנודות בשערי החליפין תרמו 6% למכירות, כך שהצמיחה האמיתית עמדה על 18% ביחס לרבעון המקביל".

שיעור הצמיחה של 64% בקופקסון באירופה הוא חריג לטובה ולא נורמאלי. שיעור הצמיחה הנאה אולם הוא לא צפוי לחזור על עצמו או להישאר ברמה הזו.

בנק הפועלים משאיר לטבע המלצה של תשואת יתר עם מחיר יעד של 52 דולר למניה. בלידר שוקי הון ובאי.בי.אי. נותנים למניה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 54 דולר ו-56 דולר בהתאמה.