שופרסל מסיימת רבעון ברווחיות תפעולית של 5% וקיפאון בשורת הרווח הנקי

רשת השיווק הציגה רווח נקי של 72 מיליון שקל ברבעון של "מלחמת העופות", כמו ברבעון המקביל אשתקד ; שיעור הרווחיות התפעולית כולל עליית ערך הנדל"ן להשקעה - 6.8% ; לידר שוקי-הון: דו"חות מצויינים, אך הוצאות המימון פגעו בצורה ניכרת ברווח הנקי

לאחר שאת הרבעון הרביעי של 2007, סיימה מתחרתה הקטנה יותר, רמי לוי , בשיעור רווחיות תפעולית של 7.4% (כאשר הנכסים של 7 מתוך 12 הסניפים המופעלים על-ידי החברה הנם בבעלותה המלאה, ורק 5 מהם בשכירות - נתון התורם לעלויות תפעול נמוכות יותר של הרשת), מסיימת היום שופרסל את הרבעון הראשון של השנה ברווחיות תפעולית של 5%. מנגד, נציין ונאמר, כי שיעור הרווחיות התפעולית כולל עליית ערך הנדל"ן להשקעה גבוה יותר ועומד על 6.8%. חג הפסח, שהשנה נפל על הרבעון השני, נפל אשתקד ברבעון הראשון.

רשת השיווק הציגה קיפאון בשורה התחתונה ברבעון שבו טרם בא לידי ביטוי משבר המזון העולם מחד, אך נודע לשמצה בשל "מלחמת העופות", אותה מלחמת מחירים עם רמי לוי שבגינה צנח מחירו של ק"ג עוף שלם אל מתחת לשקל. הרווח הנקי של שופרסל ברבעון שחלף הסתכם ב-72 מיליון שקל, כמו ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ב-6.4% והסתכמו ב-2.58 מיליארד שקל, כהוצאות המכירה, שיווק הנהלה וכלליות ירדו ברבעון זה ל-21.9% מסך ההכנסות - ללא עליית ערך הנדל"ן להשקעה.

כן דיווחה הרשת כי המכירות בסניפים זהים גדלו ב-5.2% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נציין, כי את הרבעון חתמה שופרסל כשהיא מונה 226 חנויות, והמכירות למטר רבוע גדלו ב-5.4% לעומת הרבעון המקביל ל-5,003 שקל. ה-EBITDA, הלא הוא הרווח ללא הוצאות פחת מס וריבית, גדל בכ-10.5% ל-189 מיליון שקל.

רפי ביסקר ושולם פישר, יושבי הראש המשותפים של רשת הקמעונאות הנמנית עם קבוצת IDB , הודיעו היום על חלוקת דיבידנד בסך 270 מיליון שקל, אשר יחולק ב-24 ביוני.

אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "התשתיות אותן יצרה שופרסל, כולל הפורמטים הקמעונאיים, מועדון הלקוחות, כרטיס האשראי, המותג הפרטי ומערכות התמיכה מאפשרות לחברה להמשיך ולשפר את תוצאותיה".

לידר שוקי הון: הוצאות המימון פגעו באופן ניכר ברווח הנקי

גליה מיכלביץ' מלידר שוקי-הון, שם ממליצים על המניה ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 20 שקל, מחיר הגבוה ב-14.4% משער הפתיחה של המניה קודם לפרסום הדו"חות, טוענת כי מדובר בתוצאות כספיות מצוינות. "הדוחות מעידים על יציבות החברה, על כוחה מול הספקים ועל יכולתה לגלגל מחירים על הצרכנים בגמישות רבה". עם זאת, מיכלביץ' חוששת מפני פגיעה ברווח הנקי כותצאה מהוצאות מימון כבדות - שכן הוצאות המימון פגעו בצורה הניכרת ברווח הנקי; אלו גדלו כמעט פי 4 (ל-43 מיליון שקל מ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007), בעקבות השפעת האינפלציה על התחייבויות הרשת.

עוד מזכירה האנליסטית, כי שופרסל רכשה ב-2005-2006 חוזים עתידיים על המדד בהיקף של כ-780 מיליון שקל, שמרביתם ייפרעו ב-2011. באשר לרווחיות הגולמית, העומדת על שיעור של כ-26.8%, נכתב בסקירה כי מדובר ברווח שיא "שלא הצליחה החברה לרשום בשיעור זה החברה כבר שנים".

שופרסל