פייזר הצליחה לחסום את חברת טבע מלשווק את הגרסה הגנרית למשכך הכאבים, סלברקס עד 2014

סלברקס היא תרופה אנטי-דלקתית המשמשת לטיפול בשיגרון ניווני (osteoarthritis) ודלקת פרקים ראומטית, והיא אחת מהתרופות המכניסות ביותר של פייזר, עם מכירות של כ-1.7 מיליארד דולר בארה"ב בשנת 2007

הערב פורסם כי חברת התרופות פייזר הצליחה לחסום את חברת טבע בבית המשפט לערעורים מלשווק את הגרסה הגנרית למשכך הכאבים Celebrex עד שנת 2014. עם זאת, פייזר נכשלה בניסיונה לדחות את פקיעת הפטנט על התרופה ל-2015.

לפני כחודשיים דחה בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב את ערעורה של טבע, וקבע ששני פטנטים של חברת פייזר שמשמשים לתרופת ה-Celebrex, תקפים.

לגבי פטנט שלישי הסכים אז בית המשפט עם עמדת טבע, וקבע כי הוא אינו תקף. אולם ניראה כי בסיבוב הנוכחי גם פטנט זה נותר בידיה של פייזר, וכך הצליחה ענקית התרופות למנוע מטבע את שיווק הגרסה הגנרית עד לשנת 2014.

סלברקס היא תרופה אנטי-דלקתית המשמשת לטיפול בשיגרון ניווני (osteoarthritis) ודלקת פרקים ראומטית, והיא אחת מהתרופות המכניסות ביותר של פייזר, עם מכירות של כ-1.7 מיליארד דולר בארה"ב בשנת 2007. פסיקת בית המשפט מונעת למעשה מטבע להשיק גרסה משלה לתרופה עד מאי 2014.

היום פרסמה טבע את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה אשר עקפו את התחזיות והצביעו על עלייה של 55% ברווחיה, המניה יורדת בוול סטריט בכ-1.5%.