זירת המט"ח: הדולר היציג עלה ב-0.52% ונקבע על 3.461 שקלים; בסיכום שבועי עלה הדולר ב-0.32%

האירו היציג עלה ב-0.39% ושערו נקבע על 5.3538 שקלים ; רוה"מ אולמרט אמר אתמול בלילה, כי בכוונתו להתפטר במידה ויוגש כנגדו כתב אישום ; פריקו: פוטנציאל הייסוף בטווח הקצר טרם מוצה

מגמת העלייה בשערי המט"ח כנגד השקל נמשכה גם היום (ו'), לאחר שביום ד' רשם הדולר עלייה של 0.79% נקבע היום השער היציג של הדולר בעלייה של 0.52%.

ההתפתחויות הדרמטיות בפרשת אולמרט, אשר צו איסור הפרסום בה צומצם אתמול בלילה,מה שאיפשר לחשוף את שמו של האזרח האמריקני, משה טלסקי, כמי שעסק בגיוס תרומות במשך שנים בעבור אולמרט ולומר כי מדובר בחשד לשוחד בהיקפים כספיים גדולים. ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים, עם צמצום צו איסור הפרסום, בה אמר כי במידה ויוגש נגדו כתב אישום - הוא יתפטר. על רקע ההתפתחות הזו, מעניין יהיה לראות מה תיהיה תגובה השוק.

כלכלני בית ההשקעות UBS פרסמו סקירה מקיפה על מצב הכלכלה הישראלית, במסגרתה צופים הכלכלנית כי שערו של הדולר צפוי להתחזק, ולהשפיעה על עליית האינפלציה, שלדעתם תעמוד במאי על 4.7%, לעומת 3.7%, מה שלא יאפשר לבנק ישראל להוריד את שיעור הריבית במשק.

המשקיע האגדי, ג'ים רוג'רס מפתיע היום כשאומר כי שערו של הדולר צפוי לעלות בשל מכירת יתר של המטבע. ר'וגרס היה אחד הקולות הבולטים שהתריעו מפני המפולת בשערו של הדולר והשוק האמריקני.

עם זאת, המשך שבירת השיאים במחירי הנפט והגז גם הבוקר, עשויים להשפיע על המשך החלשות הדולר בעולם.

הדולר היציג נקבע על 3.461 שקלים, עלייה של 0.52% לעומת השער היציג שנקבע ביום ד'. האירו היציג נקבע על 5.3538 שקלים, עלייה של 3.9% .

בסיכום שבועי: עלה הדולר היציג ב-0.32%, האירו היציג עלה ב-0.29%

פריקו: פוטנציאל הייסוף בטווח הקצר טרם מוצה

ביומיים האחרונים לא התנהל מסחר בבורסה התל אביבית עקב יום הזיכרון ויום העצמאות. בזירת המט"ח, שב הדולר והתחזק על רקע התחזקותו בעולם כאשר נסחר ביום ד' סביב רמת 3.45 ושערו היציג נקבע ברמת 3.4430 שקלים לדולר.

התחזקות הדולר אל מול המטבעות המובילים נתמכה בדבריהם של בכירים בפדרל ריזרב לפיהם יש לעקוב אחר רמות המחירים בארה"ב כאשר התעוררותם של לחצים אינפלציונים תגרור מהלך של צמצום מוניטרי בדמות של העלאת שער ריבית הדולר ע"י הבנק המרכזי.

הנתונים הכלכליים המעודדים אשר מתפרסמים באחרונה בארה"ב עשויים אף הם לאושש את הציפייה לפיה המשק האמריקאי אשר נכנסה בקיץ 2007 למשבר שוק האשראי (הסאב פריים) עשוי להיות זה שיוביל גם את ההתאוששות מהמשבר, דבר אשר עשוי לתמוך בהתחזקות הדולר אל מול המטבעות המובילים ואף אל מול השקל.

בראייה לטווח קצר אין שינוי בהערכתנו לפיה פוטנציאל הייסוף טרם מוצה, וכי ייסוף השקל לעבר רמת הקיצון הקודמת (שפל) ואף לעבר תחום התמיכה 3.10 3.35 טרם מוצה. אולם אי יציבות בשוקי ההון בעולם בכלל, ובשוק חו"ג בפרט עשוי לגרור לצורך בהגדלת הביטחונות מצד פעילים מהלך אשר עשוי לתרום לביקוש למט"ח ולבלימת עודפי ההיצע. כמו גם מהלכים מצד הגופים הממשלתיים אשר יפעלו לרכישת מט"ח ברמות השפל.

בראייה לטווח בינוני (בחצי השני של שנת 2008) עשוי השקל לשוב ולהיחלש ואף לנוע לעבר רמת 3.80 שקל לדולר, ואף יותר. חודשי הקיץ היו בעבר חודשים של ביקוש למט"ח דבר אשר עשוי לתמוך בציפייה, להתאוששות הדולר כבר החל מחודש אוגוסט.

פינוטק: הנטייה של הדולר היא דווקא להתחזק אל מול השקל

אתמול לא התקיים מסחר לרגל חג העצמאות 60 שנים למדינת ישראל. הצמד דולר/שקל נסחר בטווח צר מאוד, מאז אמצע אפריל נע בטווח שבין 3.50 לבין תמיכה של 3.40, כעת נסחר הדולר סביב 3.4500 שקלים עבור דולר בודד. הנטייה של הדולר היא דווקא להתחזק אל מול השקל ולנסות לבחון את רמת ההתנגדות של 3.50 שקלים, זאת בדומה למגמתו של השטר הירוק בעולם ובניגוד למגמה אל מול השקל מתחילת 08'