פועלים: ממליצים על מדיניות השקעה זהירה והתמקדות בענפים דפנסיביים: תקשורת, אנרגיה, כימיה ופרמצבטיקה

ממליצים על השקעה במק"מ המשקף את עליית הריבית העתידית לאור החששות מעליית מדרגה באינפלציה העתידית ; החודש הקרוב צפוי להיות "חודש מפתח" בנוגע לכיוונו העתידי של שוק המניות המקומי

יחידת המחקר של בנק הפועלים מפרסמים בסקירתם השבועית המלצה להחזיק מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, אירו ורכיב קטן גם בדולר האוסטרלי והניו זילנדי, הנהנים מריבית גבוה, אך גם בעלי רמת סיכון גבוהה.

בהתייחסם לשוק המט"ח המקומי אומרים האנליסטים כי רמת השפל של הדולר מקשה על פעולת החיזוי עוד יותר מתמיד. מאחר ומצד אחד חלה האטה בקצב הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי והערכות כי תתכן העלאת ריבית במהלך השנה, ומצד שני הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בעולם, על רקע הציפיה להפחתת ריבית נוספת בארה"ב. התרחבות פער הריביות מספק לשקל תמיכה.

בהתייחסם לשוק המניות סבורים כלכלני פועלים כי החודש הקרוב צפוי להיות "חודש מפתח" בנוגע לכיוונו העתידי של שוק המניות המקומי וממליצים לנקוט במדיניות השקעה זהירה תוך התמקדות בענפים דפנסיביים כגון תקשורת, אנרגיה, כימיה ופרמצבטיקה.

ההשפעה על הכיוון תהיה גם מפרסום נתוני החשבונאות הלאומית ובראשם נתוני הצמיחה והצריכה הפרטית, וגם מפרסום דוחות החברות לרבעון הראשון במהלך השבועות הקרובים. בפועלים צופים דוחות חיוביים לחברות הכימיה, ומגמה מעורבת בענפי המזון, האנרגיה, הקמעונאות והתקשורת.

בהתייחסם לשוק האג"ח סבורים בפועלים כי המק"מ משקף את עליית הריבית העתידית לאור החששות מעליית מדרגה באינפלציה העתידית - ולכן ממליצים על השקעה במק"מ. בנוסף נותנים בפועלים עדיפות לאג"ח שיקליות קצרות על פני אג"ח ממשלתיות צמודות קצרות וממליצים ברכיב הצמוד הקצר להתמקד באג"ח הקונצרניות בדרוגים הגבוהים.