אורמת טכנולוגיות תנפיק 3.1 מיליון מניות להפצה באמצעות ליהמן בראדרס

שווי השוק של המניות, 7.3% מהון המניות של החברה, נאמד בכ-165.7 מיליון דולר ; המניה נופלת ב-7% במסחר המוקדם בוול סטריט

אורמת טכנולוגיות תנפיק 3.1 מיליון מניות כחבילה אחת לבית ההשקעות ליהמן בראדרס. שווי השוק של המניות, 7.3% מהון המניות של החברה, נאמד בכ-165.7 מיליון דולר. בעקבות הדיווח, המניה נופלת ב-7% במסחר המוקדם בוול סטריט. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 2.26 מיליארד דולר, ושווי המניות האמור מגלם 8% מהיקף המסחר היומי הממוצע במניה בבורסה בניו-יורק בשלושת החודשים האחרונים.

אורמת טכנולוגיות היא זרוע הפעילות העיקרית של קבוצת האנרגיה אורמת , המרכזת את פעילות הקמת ותפעול תחנות הכוח הגיאותרמיות של הקבוצה. החברה האם נשלטת בידי הברוניצקים (35.2%) ו-19.4% נוספים מוחזקים בידי גזית של חיים כצמן. אורמת תעשיות, השולטת ב-60% מאורמת טכנולוגיות, צפויה לדילול אחזקותיה בשיעור 4%, כמו גם ליהנות מרווח הון שטרם נאמד היקפו.

בינואר 2006 הגישה אורמת טכנולוגיות תשקיף מדף לרשות ניירות-הערך האמריקנית (ה-SEC) לגיוס מיליארד דולר, קצת פחות ממחצית משוויה של החברה כיום, באמצעות הנפקת מניות, אגרות חוב ואופציות. במסגרתו הנפיקה החברה מספר חודשים מאוחר כ-167 מיליון דולר במניות ואופציה לחתמים, וגייסה 155 מיליון דולר באוקטובר האחרון. גם ההקצאה האמורה היא במסגרת אותו תשקיף עתק שהוגש בינואר לפני למעלה משנתיים - ואשר במסגרתו אמור ליהמן בראדרס להפיץ את חבילת המניות הלאה למשקיעים, בהנפקה אשר תושלם בימים הקרובים.

נציין, כי ההנפקה מבוצעת כשברקע נסחרה המניה במחיר גבוה יחסית. את המסחר אתמול נעלה מניית אורמת טכנולוגיות בשער 53.44 דולר - רמות אשר בהם לא נסחרה המניה מאז תחילת ינואר האחרון.

רק לפני יומיים פרסמה אורמת טכנולוגיות את דו"חותיה לרבעון הראשון, מהם עלה כי החברה עברה את התחזיות בשורת הרווח אך לא בשורת ההכנסות; הרווח הנקי הסתכם ב-10.1 מיליון דולר, השקול לרווח למניה של 24 סנט, וזאת לעומת התחזיות ל-17 סנט. הכנסותיה ברבעון עלו ב-12.4% והסתכמו ב-69.4 מיליון דולר, כשהאנליסטים צפו הכנסות של 76.44 מיליון דולר. במעמד פרסום הדו"חות, הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד של 5 סנט למניה.

ג'ים קריימר ממליץ: לרגל יום העצמאות

אנקדוטה מעניינת מגיעה מכיוונו של ג'ים קריימר, גורו ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה העסקי CNBC. קריימר מזכיר את אורמת טכנולוגיות כ-"One Stop Shop" של כל מניות מגזר האנרגיה הירוקה, אשר מבכר אותה אף על מניית טבע . לדעתו של קריימר, שהזכיר את המניה בעקבות יום העצמאות של ישראל ("למרות שמרכזה בנבאדה", כדבריו) "המניה יקרה" שכן היא נסחרת במכפיל 33 על הרווח השנתי למניה ב-2009, אך לדעתו מחיר המניה עשוי עוד לעלות, בשל היעדר סיקור חיובי מצד אנליסטים, מגמה העשויה להשתנות. עם זאת, בשל הסחירות הנמוכה, מציע קריימר להישמר מפני מסחר מאוחר במניה ולרכוש את המניה בהגבלת שער.

אורמת טכנולוגיות