מנהל המזון והתרופות האמריקני העניק לטבע אישור סופי לשיווק ה-Requip

התרופה של גלקסו-סמית'-קליין מטפלת בתסמיני מחלת הפרקינסון ו"הרגל העצבנית" ; טבע זכתה לאישור הסופי לתרופה שהיקף מכירותיה השנתיות במונחי מקור 455 מיליון דולר 10 ימים מוקדם מהצפוי

מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) העניק לטבע אישור סופי לשיווק ה-Requip. התרופה של גלקסו-סמית'-קליין מטפלת בתסמיני מחלת הפרקינסון ו"הרגל העצבנית". מדובר באישור ראשון לגרסה הגנרית לטבליות התרופה שהרכיב הפעיל בה הוא מלח מסוג Ropinirole - תרכובת חנקתית שמקורה בצמח בשילוב רכיבים של תרופות הזיה המפעילים קולטני דופאמין, חומר כימי המעביר גירוי עצבי.

על פי ה-FDA, זכו לאישור גם יצרניות נוספות של תרופות גנריות, ובהן מיילן , מתחרתה של טבע אשר פרסמה דו"חותיה הרבעוניים היום, כמו גם פאר (Par) ורוקסאן שהינה בבעלות פרטית. לתרופה, הניתנת בטבליות, היקף מכירות שנתי של 455 מיליון דולר במונחי מקור.

טבע זכתה לאישור הסופי לתרופה 10 ימים מוקדם מהצפוי, שכן בתחילת דצמבר נודע שמנהל המזון והתרופות יתיר לה לשווק את התרופה רק ב-19 במאי. האישור שהעניק ה-FDA אינו מיוחס להתוויה לטיפול בפרקינסון, שכן התוויה זו מוגנת על ידי פטנט. יצרניות התרופות הגנריות - ובהן טבע - צפויות להגיש בקשה לשווק את הטבליות גם תחת התוויה זו כאשר הפטנט יפוג, בהמשך החודש.

בינתיים תוכל טבע לשווקו לטיפול בסינדרום הרגל העצבנית בפציינטים שהתופעה הזו אצלם ברמה מתונה-חריפה. מדובר בנימול או תחושת עקצוץ ברגליים, שלעיתים מלווה בכאב ובמקרים חריפים יותר מובילה להזזת רגליים לא רצונית. התסמונת הזו נחשבת חשוכת מרפא, כאשר התרופות הקיימות רק מקילות על התסמינים שלה.

אושרו לשיווק בידי המנהל האמריקני טבליות במינונים של 0.25 מ"ג, 0.5 מ"ג, 1,2,3 ו-4 מ"ג. נציין כי ה-Requip עשויה להיחשב כמתחרה בתרופת האזילקט שטבע עצמה פיתחה, שמיועדת גם היא לטיפול בתסמיני הפרקינסון.

מיילן: מנמיכה תחזיות

בחזרה למתחרתה של טבע, מיילן, נזכיר כי מנייתה נחתכה חדות היום (8.35% עם נעילת המסחר) בשל דו"חותיה הרבעוניים כאמור. החברה הנמיכה היום את תחזית הרווח שלה לשנים הקרובות, למרות שבקרב האנליסטים בוול סטריט שוררת תמימות דעים כי מיילן תצלח במטרות החדשות שהציבה לעצמה.

קודם להנמכת התחזית, העריכה מיילן כי רווחיותיה הכוללת ל-2008 תגולם ברווח של 70-90 סנט למניה. הטווח הנוכחי נע בין 40 ל-50 סנט, נמוך מהיעד הממוצע המוערך בקרב בתי ההשקעות - 53 סנט למניה. באשר לתוצאותיה הרי שהחברה נקבה בהפסד רבעוני לאור הוצאות הכרוכות בפגם שנפל בתרופותיה, למרות שעקפה את התחזיות.

טבע