השותפה האמריקנית של דלק חושפת מידע חשוב למשקיעים: "סיכוי של 35% למציאת גז בקידוח מול חופי חיפה"

נשיא נובל: "קידוח תמר 1 עשוי להיות משמעותי לפחות כמו מאגר 'שדה מרי'" ; בעבר העריכו בענף הגז את סיכויי הצלחת הקידוח ב-25%

ההסתברות למציאת גז בקידוח המתוכנן מול חופי חיפה שיבוצע על ידי דלק וישראמקו גבוהה מהערכות המוקדמות ונאמדת ב-35%. כך עולה מדברים שאמר באחרונה נשיא נובל אנרג'י, השותפה האמריקנית של קבוצת דלק קבוצה בספקית הגז הטבעי ים תטיס.

בשיחות ועידה שקיים עם משקיעים, אמר צ'ארלס דווידסון, נשיא נובל, כי "כמו שהזכרנו בעבר קידוח תמר 1 עשוי להיות משמעותי לפחות כמו המאגר הנוכחי (שדה מרי) והוא בעל סיכויי הצלחה של 35% מבחינה גיאולוגית".

בעבר העריכו בענף הגז את סיכויי ההצלחה של הקידוח ב-25%, נתון הגבוה לכשעצמו ביחס לממוצע ההצלחה בענף חיפושי הנפט והגז הנאמד ב-15% בלבד.

נובל אנרג'י מחזיקה ב-47% משותפות ים תטיס, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק (53%). נובל מחזיקה ב-33% מהזכויות בקידוח תמר 1 והיא גם מפעילת הקידוח.

קידוח "תמר 1", 90 ק"מ מערבית לחיפה נחשב לבעל הפוטנציאל הגדול ביותר מבין המאגרים בארץ. לפי הערכות, הקידוח עשוי להכיל מאגר של 60-80 מיליארד מ"ק, כמות הגדולה מזו שנתגלתה בשדה מרי מול אשקלון.

בקידוח שותפות ישראמקו (27.5%) שבשליטת קובי מימון, דלק קידוחים ואבנר שבשליטת קבוצת דלק (27.5%), דור גז (3.4%) ודור כימיקלים (3.6%). במשק האנרגיה ובמשרד התשתיות תולים תקוות רבות בקידוח שאם יצליח הוא עשוי לפתור חלק מהמחסור הצפוי בגז במשק החל משנת 2015.

קידוח תמר 1 מתוכנן להתבצע במים עמוקים מאוד (1,600 מטר) ולהגיע לעומק כולל של 5,000 מטר. תקציב הקידוח נאמד ב-89 מיליון דולר. עלות הפקת הגז נחשבת כגבוהה מקידוחים קודמים, ועשויה להגיע למיליארד דולר אם אכן מדובר במאגר מסחרי. לשם השוואה, עלות פיתוח שדה מרי הסתכמה ב-400-500 מיליון דולר.

קידוח תמר 1 מתוכנן להתחיל במהלך המחצית השנייה של השנה, ככל הנראה לקראת חודש נובמבר. דלק וישראמקו הודיעו בעבר כי המועד הסופי עשוי להשתנות בהתאם למועד סיום עבודות השדרוג של אוניית הקידוח המבוצעות כיום בסינגפור.