מרדוק משך את הצעתו לרכישת העיתון "ניוזדיי" ב-580 מיליון דולר

זאת לאחר שמפעילת הטלוויזיה בכבלים כייבלוויז'ן הציעה סכום של 650 מיליון דולר עבור העיתון היומי מלונג איילנד

תאגיד התקשורת ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק ביטל את הצעת הרכש שהגיש על העיתון "ניוזדיי" שבבעלות המו"ל טריביון ב-580 מיליון דולר, ימים ספורים לאחר שמרדוק הודיע שהעסקה עומדת להתרחש, ובכך נותרה מפעילת הטלוויזיה בכבלים כייבלוויז'ן המתמודדת העיקרית על העיתון היומי מלונג איילנד.

ניוז קורפ לא מצאה הצדקה להציע מחיר גבוה יותר מהסכום של 650 מיליון דולר שהציעה כייבלוויז'ן. דובר ניוז קורפ אמר כי העסקה "איננה כלכלית". מלבד כייבלוויז'ן, גם בעליו של ה"ניו יורק דיילי ניוז", מורטימר צוקרמן, הציע 580 מיליון דולר תמורת ה"ניוזדיי". ה"דיילי ניוז" הוא המתחרה הבולט של ה"ניו יורק פוסט" שמוציא מרדוק.

ההחלטה של ניוז קורפ לוותר על "ניוזדיי" היא התפתחות בלתי צפויה. למרדוק ולמנכ"ל הטריביון סם זל היה סיכום עקרוני למכור את העיתון לניוז קורפ, כשהטריביון שומר בידיו נתח קטן מהבעלות משיקולי מס. רק לפני מספר ימים אמר מרדוק בכינוס עם משקיעים שדן בדו"ח הרבעוני של ניוז קורפ, כי העסקה עם זל "כמעט סגורה".

"אינני חושב שכייבלוויז'ן תנצח", אמר מרדוק בתגובה לשאלה מדוע לא העלה את הצעתו, שאותה הגדיר כ"מתומחרת בצורה תחרותית". "אנחנו בהחלט לא בעסק של להיכנס למכרזים פה", אמר. הצעת המחיר של כייבלוויז'ן, 650 מיליון דולר, היא פי שבעה מתזרים המזומנים של העיתון, שהגיע ל-90 מליון דולר בשנת 2007.