רשות ני"ע ערך האמריקנית מאשימה דירקטור באיווקס כי ניצל מידע פנים הקשור לרכישת החברה ע"י טבע

ד"ר זכריה רכש 35 אלף מניות של איווקס עבור כ-730 אלף דולר ; בסה"כ הרוויחו 3 הנאשמים בפרשה כחצי מיליון דולר בעקבות העסקאות שביצעו במניות החברה

רשות ני"ע האמריקנית (SEC) הגישה היום בקשה לפתיחת הליך אזרחי בביהמ"ש המחוזי בפלורידה כנגד דר' זכריה זכריה, דר' ממן זכריה ודר' שלדון נסברג באשמה כי כי הם קשורים לפעילות המנוגדת לחוק של שימוש במידע פנים, אשר בעקבות פעילויות אלה הרוויחו השלושה יותר מחצי מיליון דולר.

תלונת רשות ני"ע האמריקנית מתייחסת למסחר בו עסקו השלושה בשתי מניות שונות. בראשונה, מואשם דר' זכריה כי עשה שימוש לרעה בחובותיו כלפי חברת איווקס ובעלי המניות בה, כאשר רק מספר חודשים לפני כן התמנה כדירקטור בחברה.

ב-6 ביולי 2005 קרא מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון חברת איווקס לזכריה ודירקטורים נוספים בחברה, וסיפר להם כי נחתם הסכם תנאים ועקרונות ראשוני בין החברה לבין חברת טבע , וכי בכוונת טבע לרכוש את החברה.

תוך דקות מאותה שיחה, ועל אף שבאותה עת אסרה החברה על מנהליה והדירקטורים בחברה לסחור במניות החברה, זכריה נתן את ההוראה הראשונה מתוך 4 לרכוש בעבורו את מניות איווקס באמצעות הברוקר המקוון איתו עבד. זכריה רכש 35 אלף מניות של איווקס בעבור כ-730 אלף דולר.

ה-SEC גם האשים את זכריה כי בהמשך העביר את המידע לאחיו שגם הוא רכש כאלפיים מניות של החברה בתמורה לכ-46 אלף דולר, וזאת יום לפני שאיווקס הודיעה באופן פומבי ב-25 ביולי 2005 כי טבע רוכשת אותה.

אל אשמה זו מצטרפת אשמה נוספת של שימוש במידע פנים ובמסחר במניות חברת GEO.