קארל אייקן משחיז סכינים: קנה מניות יאהו במיליארד דולר וינסה לכופף אותה

אייקן סבור כי יאהו צריכה לקבל את הצעת מיקרוסופט ; עדיין לא חשף את מהלכיו

המיליארדר קארל אייקן, שנחשב לבעל מניות אקטיביסט, מכוון כעת חצים לכיוון חדש: דירקטוריון יאהו. אייקן, שבעבר נלחם נגד דירקטוריונים והנהלות של חברות רבות, לא מרוצה מההחלטה של דירקטוריון יאהו לדחות את הצעת הרכש של מיקרוסופט בהיקף של כ-46 מיליארד דולר, והוא מתכנן להיאבק בה ולהחזיר את יאהו לשולחן הדיונים.

המוניטין של אייקן מוכר, ולכן המניה עלתה אתמול ב-5.1% למחיר של 26.6 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 37 מיליארד דולר. המשקיעים מקווים שהלחץ של אייקן יוביל את ענקית האינטרנט לשקול מחדש את העסקה.

אייקן, לפי ההערכות, אסף 3.5% ממניות החברה בשוק והוא שוקל גם להציע מועמדים חדשים משלו למועצת המנהלים של החברה כאמצעי לכופף את יאהו. מקורביו אומרים כי הוא מתכונן למאבק. לפי ההערכות, הוא רכש כ-50 מיליון מניות והוציא לשם כך מכיסו מיליארד דולר.

ב-3 ביולי תתכנס האסיפה השנתית של יאהו ובה אמורים הנוכחים לאשר את הרכב דירקטוריון החברה. מחר הוא המועד האחרון בו יכולים בעלי המניות לומר דברם בנושא ולהציע חברים אלטרנטיביים, ואם כך, לאייקן לא נותר עוד זמן רב אם ברצונו להספיק לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח בפניו.

אייקן, כך ההערכות, צריך עדיין לחשוף את מהלכיו ועדיין לא פנה באופן רשמי לחברה. הוא כנראה ימתין עד הרגע האחרון לחשוף את הקלפים ואת כוונותיו. אפשר לומר שהוא בנה קריירה מלחימה בהחלטות של הנהלות אמריקניות ובשלושת העשורים האחרונים הוא יצא נגד טיים וורנר; הוביל לעסקה בין אורקל ל-BEA; וגם נלחם בבלוקבאסטר.

מקורבים למיליארדר אומרים כי הוא התייעץ בשבוע האחרון עם שותפים פוטנציאלים כמו מנהלי קרנות גידור, כדי שיחברו אליו. אם קמפיין כזה נגד מועצת המנהלים של יאהו יישען על תמיכתם של מחזיקי מניות גדולים כמו לג-מייסון וקפיטל-גרופ, שהביעו בשבוע שעבר זעם על כישלונה של יאהו להגיע להסכם עם מיקרוסופט, הרי שיהיה לו סיכוי גדול יותר.

מיקרוסופט הציעה 31 דולר תמורת כל מניית יאהו בעסקה, וחלק מבעלי המניות של יאהו רואים כמחיר ריאלי יותר טווח של 34-45 דולר למניה. אייקן ויאהו לא הגיבו לידיעה.