מע"צ מקדמת שדרוג כבישים בצפון בהשקעה של כ-800 מיליון שקל

מע"צ החלה בתכנון המפורט של כבישים 65 ו-85; בעבר נדחה הפרויקט בשל קיצוצים בתקציב

למרות הקיצוץ בתקציבה, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) מקדמת בימים אלה את התכנון המפורט לשדרוג והרחבת כביש "עוקף טבריה" מצומת גולני לצומת עמיעד, כך נודע ל"גלובס".

התכנית כוללת הרחבה ושדרוג של דרך מס' 65, מצומת גולני ועד לצומת נחל עמוד, ובהמשך - של דרך מס' 85, מצומת נחל עמוד ועד לצומת עמיעד. מדובר באחד הפרויקטים החשובים בתוכנית הפיתוח של מע"צ. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-800 מיליון שקל.

הפרויקט, באורך כולל של כ-27.5 ק"מ, כולל שדרוג של הכבישים החד מסלוליים (65 ו-85 בתוואי הפרויקט) לכבישים דו מסלוליים, תלת נתיביים, הקמת מחלף, מחלפונים ומפרידנים. המחלף החדש יוקם בצומת נחל עמוד, בין הכבישים 65 ו-85. על פי הערכות בענף התחבורה, העלות של הפרויקט עשויה לחצות את המיליארד שקל.

יצוין כי בשנה שעברה הכריז רוה"מ, אהוד אולמרט, על התוכנית לשדרוג כביש 65 ו-85 כפרויקט תשתיות לאומי, דבר שאפשר את העברת התוכנית לאישור הות"ל. הועדה לתשתיות לאומיות אישרה באחרונה עקרונית את הפרויקט, והעבירה את התוכנית להערות הועדות המחוזיות והמקומיות.

כיום כבישים 65 ו-85 בין צומת גולני לצומת עמיעד הם כבישים חד מסלוליים דו-נתיבים (נתיב אחד לכל כיוון) כמעט לכל אורכם, עם צמתים בכניסה לישובים ומחנות צה"ל. במע"צ מעריכים כי הפרויקט עתיד לשפר במידה רבה את בטיחות הנוסעים בדרך.

לפי נתוני מע"צ, בקטעי הדרך המיועדים לשדרוג אירעו בין השנים 2003-2007 153 תאונות דרכים מהן 19 קטלניות. במסגרת הפרויקט תוקם הפרדה בין המסלולים, שוליים תקניים, מעקות בטיחות סלחניים ותאורה לכל אורך הכביש.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אינג' אלכס ויז'ניצר ציין, כי הצורך התחבורתי בפרויקט זה הינו ברמה הארצית ליצירת עורק תחבורה מהיר ואטרקטיבי בין צפון-מזרח המדינה למטרופולין חיפה, כביש 6 ומרכז הארץ אשר יהווה בנוסף כביש עוקף לטבריה ובכך יקטין את גודש התנועה בעיר. לדברי ויז'ניצר, הפרויקט תואם את החלטת הממשלה לפיתוח הגליל וכלול בתוכנית החומש הקרוב לביצוע.