לובש בוועידת שוק ההון של "גלובס": "חרמון ותבור? תקלה"

לובש, מנכ"ל משותף בקרן מרקסטון ויו"ר פריזמה: "המשבר בשוק ההון יוצר הזדמנויות" ; "סיכון הוא מנוע, כל עוד הוא לא מונע מתאוות בצע ואם הוא מנוהל היטב"

רון לובש, מנכ"ל משותף קרן מרקסטון ויו"ר פריזמה, דיבר היום (ב') על נושא ניהול הסיכונים בסביבה משתנה, בוועידת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף עם משרד רו"ח BDO זיו האפט.

לובש טען כי המשבר בשוק ההון יוצר הזדמנויות. לפיכך, המצוקה במקורות אשראי, גורמת להצעות פיננסיות, שנחשבו בעבר למרחיקות לכת, להיות הגיוניות היום.

לובש טען כי "סיכון הוא מנוע, כל עוד הוא לא מונע מתאוות בצע ואם הוא מנוהל היטב. ללא נטילת סיכון לא תהיה יזמות, צמיחה או כניסה לשווקים חדשים. היכולת לנוע קדימה תלויה בשני הפכים, גז ובלמים, ושניהם הכרחיים וקשורים זה לזה".

בהתייחסות לכלכלה הישראלית, לובש אמר: "הכלכלה כאן עוברת תהליכים חיוביים. דירוג הסיכון של כלכלת ישראל עלה וממשיך לעלות. לפיכך, ישראל יכולה לייצא גם שירותים פיננסים".

בתשובה לשאלה על שוק ההון לובש התייחס לרפורמת בכר וטען כי יצרה תעשייה חדשה של ניהול נכסים, של גופים עבור לקוחות. "התעשייה הזו מהווה הזדמנות חדשה וטובה בניהול סיכונים. השחקנים הגדולים הם גופי חסכון לטווח ארוך וקרנות פנסיה. הרפורמה הביאה את השוק למקום מפגש בין בנקאות, שוק ההון ופנסיה".

בסיום דבריו לובש התייחס ל"תקלה", לדבריו, של פריזמה בקרנות הפנסיה חרמון ותבור. לובש טען כי זה קרה מהתחזקות התעשייה ומכך ש"בפריזמה לא היו מוכנים למצב החדש בשוק. ניסינו להתמודד עם התקלה מתוך אחריות והסתכלות לטווח ארוך, לדעתי ניהלנו את המשבר בצורה טובה".