UBS: רווחי כי"ל ב-2009 יהיו גבוהים ב-30% מהתחזיות

האנליסט רוני בירון מעלה את מחיר היעד ל-95 שקל - גבוה ב-28.4% משער הפתיחה ; מעריך כי לטווח הארוך יתייצבו מחירי האשלג על 800 דולר לטון

בבנק ההשקעות השוויצרי UBS אופטימיים לגבי מניית כי"ל , וגם לאחר שהחברה הציגה רווחי שיא בשבוע שעבר, הם מוצאים עוד מקום לעליות; האנליסט רוני בירון מעלה את מחיר היעד ל-95 שקל, אשר גבוה ב-28.4% משער הפתיחה. מדובר בעלייה של 11.8%, השקולה ל-10 שקל. מחיר היעד נגזר ממודל היוון תזרים המזומנים (DCF).

בירון מעלה את תחזית הרווח של כי"ל ב-2009 ב-30% מעל ממוצע האנליסטים - המהווים גידול של 30% מעל הרווח הצפוי ב-2008, הצפוי להיות גבוה ב-10% מהרווח השנתי אשתקד ובהתאם לממוצע תחזיות האנליסטים. הוא מעריך כי לטווח הארוך יתייצבו מחירי האשלג על 800 דולר לטון, למרות שבטווח הקצר מחירי הספוט (מחיר החוזים למסירה מיידית) יכולים להאמיר אף ל-1,100 דולר לטון.

האנליסט מציין כי ההתרחבות החדה בשולי הרווח של האשלג והזרחן משקפת מחירים ריאליים גבוהים יותר ומחירי הובלה נמוכים יותר, המביאים את בית ההשקעות לעדכן את שולי הרווח כלפי מעלה. "עם זאת, אנחנו מצפים לגידול בעלויות ב-2008, בעיקר בשל ההשפעה ההפוכה של עלויות התבולה והגידול בעלויות הייצור של הגופרית", הוא כותב.

לטענתו, שוק האשלג מוסיך להצביע על ביקושים חדים, מאחר ובאירופה הגיעו המחירים לרמה של 535 אירו לטון, בעוד שיעורי הניצולת ועלויות ה-CIF (עלות המוצר בתוספת עלויות הובלה וביטוח מטען, א.ו.) האמירו לשיא. "למרות עלויות תשומות גדלות, שולי הרווח בתחום הגרעינים נותרו חיוביים".

כיל