עו"ד עמוס מימון התחמק מבדיקת פוליגרף - ותביעתו נגד יוסי מילשטיין נמחקה

מימון, לשעבר מנכ"ל בית הנשיא, תבע ממילשטיין, יועצו ויד ימינו של ארקדי גאידמק, 210 אלף שקל בגין חוב

בית משפט השלום בתל-אביב מחק תביעה שהגיש עו"ד עמוס מימון, שהיה בעבר מנכ"ל בית הנשיא לתקופה קצרה, נגד יוסי מילשטיין, יועצו ויד ימינו של המיליארדר ארקדי גאידמק, בטענה לחוב בסך 210 אלף שקל. זאת, משום שמילשטיין ומימון סיכמו שהתביעה תוכרע בבדיקת פוליגרף שיעברו שניהם, אולם מימון התחמק מביצוע הבדיקה.

מימון טען שהוא ומילשטיין היו חברים טובים במשך שנים והוא אף ייצג אותו בהליכים משפטיים שונים. לדבריו, מילשטיין נקלע לחובות כבדים ונפתחו נגדו תיקים בהוצאה לפועל, בעקבותיהם הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. לטענתו, מילשטיין ביקש ממנו הלוואה לזמן קצוב, כאשר נזקק לצאת מהארץ באופן בהול בשל נסיבות אישיות. מימון הלווה לו, ולדבריו אף שילם סכומים רבים מכיסו ישירות לנושים, כשסוכם שמילשטיין יחזיר ההלוואה בתוך 30 יום.

השופט צבי כספי מינה בודק פוליגרף, כאשר מילשטיין נמצא דובר אמת כשהשיב בשלילה על השאלה אם קיבל הלוואה כלשהי מעו"ד מימון, וכשהשיב בחיוב על השאלה האם קיבל כספים על חשבון שכר הטרחה המגיע לו מעו"ד מימון.

4 ביטולים

מכון הפוליגרף גוזלן-ברזילי הודיע לשופט כי עו"ד מימון ביטל 4 פעמים את הבדיקה שנקבעה לו ובפעם החמישית הודיעה מזכירתו ש"הרופא אסר על מימון לעבור את בדיקת הפוליגרף". השופט קבע, שאם מימון לא ייבדק בתוך 20 יום - תימחק תביעתו.

בהמשך דחה את בקשת מימון לפטור אותו מהבדיקה מטעמים רפואיים. "רף הבדיקה נקבע על-פי נתוניו האישיים של כל נבדק, כולל הנתונים התרופתיים לפיהם הוא מגיב לשאלות בבדיקה, בין לשאלות הביקורת ובין לשאלות הרלוונטיות", קבע.

מימון הגיש בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה כדי שיוכל לבקש רשות ערעור עליה, אולם השופטת פנינה פליגלמן דחתה אותה, בנימוק ש"מכון הפוליגרף יהא זה שיקבע על-פי שיקול דעתו המקצועי באם ניתן לבצע את הבדיקה, אם לאו".

מאחר שמימון סירב להתייצב לבדיקה, מחק השופט כספי את התביעה. מימון הגיש בקשה לביטול פסק הדין, בטענה שכספי לא ידע שהמחוזי עיכב את ביצוע ההחלטה המחייבת אותו להיבדק. בקשתו זו טרם הוכרעה. (ת.א. 50902/07).