בחינת בגרות / תערוכת בוגרי תואר שני בבצלאל

בגלריה בצלאל בתל-אביב נפתחה בסוף השבוע האחרון תערוכת הבוגרים הראשונה של השנה, ובה עבודות של 16 בוגרי 2008 של התוכנית לתואר שני באמנויות (MFA) ולימודי המשך באמנות וצילום. התוכנית היוקרתית של בצלאל, בראשות האמן נחום טבת, נחשבת ל"כן השיגור" של אמנים אל השוק המסחרי, ורבים מבוגריה (גם השנה) הם אמנים שכבר השתלבו בתערוכות ובקשר עם גלריות וגופים מייצגים. מכיוון שרוב ה"בוגרים" הם אכן אמנים בוגרים, יש טעם רב בהצגת עבודות הגמר שלהם כ"סדרה של תערוכות יחיד", כפי שבחרו לעשות בבצלאל.

עבודות של 16 בוגרי התוכנית לתואר שני באמנויות ולימודי המשך באמנות וצילום בבצלאל, מוצגות בסדרה של תערוכות יחיד בגלריה בצלאל בתל-אביב

בגלריה בצלאל בתל-אביב נפתחה בסוף השבוע האחרון תערוכת הבוגרים הראשונה של השנה, ובה עבודות של 16 בוגרי 2008 של התוכנית לתואר שני באמנויות (MFA) ולימודי המשך באמנות וצילום.

התוכנית היוקרתית של בצלאל, בראשות האמן נחום טבת, נחשבת ל"כן השיגור" של אמנים אל השוק המסחרי, ורבים מבוגריה (גם השנה) הם אמנים שכבר השתלבו בתערוכות ובקשר עם גלריות וגופים מייצגים. מכיוון שרוב ה"בוגרים" הם אכן אמנים בוגרים, יש טעם רב בהצגת עבודות הגמר שלהם כ"סדרה של תערוכות יחיד", כפי שבחרו לעשות בבצלאל.

בתערוכה "סלמה 008", אביטל כנעני מציגה פסלי פורמייקה ועבודות נייר עם דימויי סבך, "היוצרים תחושות של כובד וריחוף", על-פי דברי ההסבר לתערוכה. אפרת קדם יצרה מיצב הממוקם על הסף "בין פנים לחוץ", ובחלקו הפנימי מעקב אחר הסביבה החיצונית. דנה לב-לבנת מציגה תערוכת צילום וקולאז', והיא "בונה מערך סיפורי המורכב מחיבורים בין מציאות לבדיה".

חגי לוריא מציג סדרת ציורים מופשטים. ליאב מזרחי מציג ציורי שמן קטנים ואובייקטים שבמרכזם דימויי ציד ומסעות. מאיה ישראל מציגה ציורי דיוקנאות גדולי ממדים הבוחנים את מושגי היופי. ליאור ווטרמן מציג מיצב וידיאו "מפתיע", לדברי האוצרים, העוסק במדיום הטלוויזיוני. גסטון צבי איצקוביץ' מציג סדרת צילומים חדשה בשחור-לבן, שמופיעים בה דימויי הרים וחסימות - נושאים שבהם הוא מרבה לעסוק בעבודותיו בשנים האחרונות.

המיצב של מיכל ארז כולל ציורים, ציורי קיר ואובייקטים קטנים "שמפלרטטים עם אורנמנטיקה". גם דרור דאום מציג מיצב שיש בו שילוב של מבט קולנועי ופיסולי, העוסק בין השאר בתעתוע.

אורי גרון מציג סדרת צילומים שקטים שצולמו בפארקים ובמרחבים אורבאניים טבעיים. יובל חי מציג סדרת צילומים המתארים "טבע מתורבת". אנה ים, שזכתה השנה גם בפרס קרן מורשת ועבודותיה הוצגו במספר תערוכות בזמן האחרון, מרחיבה את המדיום הצילומי בעזרת מקרן שקופיות. התערוכה שלה כוללת דימויים ישנים וחדשים, מרוסיה ומישראל, שכבר הפכו לחתימת ידה המוכרת.

אבירם ולדמן מצלם "דרמות מלאות הוד במקומות שכוחים ונטושים". יעל בלבן מציגה פיסול בחומרים תעשייתיים, ואילו יני לסקין, סטודנטית מפינלנד, מציגה על גג הבניין מיצב המקשר בין נופים ישראלים לנופי ארצה.

"סלמה 008", גלריה בצלאל, סלמה 60 תל-אביב. בכל סוף שבוע עד 28.6, ו'-ש' 10:00-16:00