חברה בת של כלכלית ירושלים קיבלה אישור תב"ע להכפלת גודל פרוייקט בוורשה

גודל הפרוייקט הנוכחי עומד על כ-50 אלף מ"ר והאישור מתיר בנייה של 56 אלף מ"ר נוספים ; הערכת השווי לפרוייקט בשלמותו שעמדה על 44.4 מיליון דולר מוערכת כעת ב-75.4 מ' ד' ; לכלכלית ירושלים החזקה של 50% בחברה הבת הפולנית

חברת כלכלית ירושלים , שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, הודיעה היום (ג') כי חברה בת הרשומה בפולין, בה מחזיקה החברה בשיעור של 50%, קיבלה אישור תב"ע מקומית להרחבת המתחם המסחרי שבבעלותה שעליו בנויים כ-33 אלף מ"ר המשמשים כמרכז אחסנה, לוגיסטיקה ומסחר, וכן כ-17 אלף מ"ר של מבנים ישנים שאינם מאוכלסים ומיועדים לשיפוץ. ב-25% נוספים מן החברה הפולנית מחזיקה חברת פרופיט שבשליטת צבי יצחקי ומשפחתו.

על פי אישור התב"ע החדשה תותר בנייה נוספת של כ-56 אלף מ"ר על פני 3 מבנים אשר ישמשו למשרדים. נכון למועד זה החברה הבת בפולין פועלת להכנת תוכניות מפורטות, ולכן טרם ניתן לקבוע את עלויות הפרוייקט, מועד סיומו והיקפו.

החברה הבת הפולנית קיבלה הערכת שווי ראשונית לפיה שווי הנכס בשלמותו, ז"א לאחר תוספת זכויות הבניה שאושרו היום, יעמדו על סך של כ-75.4 מיליון דולר לעומת כ-44.4 מיליון דולר על פי הערכה שבוצעה ב-31 במארס, כאמור חלקה של כלכלית ירושלים עומד על 50% מהערכה זו.

עם קבלת הערכת שווי מפורטת, ייכלל השווי המעודכן של המתחם בדוחות הכספיים של כלכלית ירושלים לרבעון השני.

נציין כי חברת פרופיט לה 25% מהונה של החברה הפולנית דיווחה היום בנוסף גם על אישור תוכנית בניין עיר בקרקע שבבעלותה בסנט פטרסבורג ברוסיה. על פי התב"ע החדשה ניתן לבנות על הקרקע מבני מגורים בשטח כולל של כ-150 אלף מ"ר ובהיקף של 1,500 יחידות דיור.

חבר פרופיט הרחיבה מאד את עסקיה הבינלאומיים בשנה האחרונה ומלבד פעילותה בשוק הנדל"ן הישראלי, עוסקת החברה בפיתוח ייזום והקמה של פרויקטים בישראל, רומניה, פולין, הונגריה, רוסיה וליטא.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"