הטלנובלה העסקית של חיים סבן: המשפט של טלוויסה נגד יוניוויז'ן ייפתח בימים הקרובים

במאבק משפטי שייפתח בימים הקרובים תאבק יוניוויז'ן, רשת טלוויזיה היספנית בה הוא שותף, בספקית הטלנובלות העיקרית שלה - טלוויסה גרופ

בימים הקרובים ייפתח בלוס אנג'לס מאבק משפטי שאפשר להגדירו כטלנובלה עסקית. מן העבר האחד תהיה Communications Univision, רשת הטלוויזיה ההיספנית הרב-ערוצית המובילה בארצות-הברית, שחיים סבן ומספר קרנות פרייבט אקוויטי רכשו בשנה שעברה תמורת 13.7 מיליארד דולר.

מן העבר השני תתייצב Grupo Televisa, תאגיד מדיה מקסיקני והספק העיקרי של טלנובלות לפריים-טיים של יוניוויז'ן, שחתם לאחרונה על הסכם לרכישת טלנובלות בשווי של 7-9 מיליון דולר עם דורי מדיה גרופ הישראלית.

בטלוויסה טוענים כי יוניוויז'ן הונו אותם ב-100 מיליון דולר, המגיעים להם מכורח תמלוגים עבור אספקת הטלנובלות בשנים האחרונות, ולפיכך דורשים מבית המשפט להתיר חוזה המחייב אותם לספק ליוניוויז'ן את הטלנובלות עד לסוף 2017.

מפרסומים שונים עולה, כי 538 מיליון דולר מכלל 2.1 מיליארד דולר שגורפת יוניוויז'ן בשנה ממכירת פרסומות, מקורם מסדרות/טלנובלות שמפיקה עבורה טלוויסה תמורת 145 מיליון דולר בלבד.

כיאה לטלנובלה מן המניין, שורשי העימות נטועים עמוק הרבה יותר מעוד מחלוקת עסקית. משפחת אזקאראגה, הבעלים של טלוויסה, הייתה ממייסדות יוניוויז'ן לפני 47 שנה ולאחרונה התחרתה בסבן ושותפיו על רכישת יוניוויז'ן.

המשפחה אמנם יצאה מהעסקה עם כיסים מלאים (למעלה ממיליארד דולר), אך התסכול ודאי מהווה גורם מדרבן לתביעה שעשויה לייקר בהרבה את עלות הפקת הטלנובלות של יוניוויז'ן. בהיעדרן, עשויה Telemundo, הרשת ההיספנית השנייה בגודלה בארצות-הברית (בבעלות NBC), לסגור את הפער.

שוק הטלוויזיה ההיספני, כמו כל הדמוגרפיה ההיספנית בארצות-הברית, גדל בהתמדה ובניגוד לטלוויזיה האמריקנית המסורתית, עדיין רושם גידול ברייטינג ובהכנסות.