המפכ"ל משיב לאולמרט: "כל הטוען להדלפות - חזקה שיבחן את סביבתו"

רב-ניצב דודי כהן: "יש לי אמון מלא בנורמות, ביושר ובניקיון הכפיים של החוקרים בחקירה" ; על ארקדי גאידמק: "הונו של אדם אינו מהווה חסינות, קל וחומר גושפנקא לאיים ולו במרומז"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, השיב הערב (ג') לטענות ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כאילו ההדלפות מחקירת פרשת טלנסקי באות מכיוון המשטרה. "המשטרה מקפידה על הוגנות ודברור אחראי, וכל הטוען להדלפה - חזקה גם שיבחן את המתרחש בסביבתו", אמר.

כהן, שדיבר בטקס זיכרון לחללי משטרת ישראל שנערך במרכז ללימודי המשטרה, תקף במרומז את מקורבי ראש הממשלה. "בתקופה האחרונה אנו עדים להטחת ביקורת, האשמות ואף ניסיונות לרפות את ידי השוטרים מעשיית מלאכתם", אמר. "עבודתם של השוטרים על כל הרבדים והמשימות השונות הינה עבודה סיזיפית וקשה. המשטרה עושה מלאכתה על פי דין, תוך הקפדה על מקצועיות וללא משוא פנים".

בנוגע לפרשת טלנסקי הוסיף, שמדובר ב"חקירה רגישה ומורכבת הנעשית ע"י חוקרים מיומנים ומקצועיים, תוך ליווי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה". לדבריו, "מרכיבי החקירה צריכים להיות אפקטיביים, ובסופו של דבר מדובר במבחן הראיות. יש לי אמון מלא בנורמות, ביושר, בניקיון הכפיים של החוקרים בחקירה, ללא משוא פנים וללא מורא, בלי איפה ואיפה, אם מדובר בעבריין זוטר או באישיות ממסדית".

הוא התייחס במרומז גם למיליארדר ארקדי גאידמק, שבסרט ששודר אודותיו השבוע שיגר איומים לכאורה לראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו, בגינן ביקשה המשטרה לחקור אותו בחשד לעבירות של איומים והעלבת עובד ציבור. "לתדהמתי לאחרונה", אמר המפכ"ל, "תוך ניצול התקשורת, מרשים לעצמם גורמים שונים לשלוח איומים מרומזים לעבר שוטרים. אני רוצה להבהיר שהונו של אדם אינו מהווה חסינות, קל וחומר גושפנקא לאיים ולו במרומז".

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, הצטרף לביקורתו של כהן ואמר כי "יש כאלה הסבורים שהמשטרה ראויה לכל שבח כל עוד היא מספקת ביטחון והגנה, אך גם צולפים בה ברגע שהיא העזה לבדוק בציציותיהם". לדבריו, "בל תהיה טעות. את משטרת ישראל איש לא יפחיד, לא מלך, לא גביר ולא רוזן. על המשטרה יהלך אימים דבר אחד בלבד מורא החוק".