מכרז הרדיו הדיגיטלי יוצא לדרך: הזוכה יקבל מענק הקמה עד 23 מיליון שקל

לזוכה במכרז יינתן זיכיון להפעלת תחנת שידור, הכולל הקמה, קיום והפעלה של מערכת לצורך הפצה קרקעית של שידור רדיו לציבור בשיטה הדיגיטלית ; אטיאס: "הרדיו הדיגיטלי ישפר את איכות השידורים"

משרדי האוצר והתקשורת פרסמו היום (ד') את מסמכי המכרז לרדיו הדיגיטלי, במסגרתו תעמיד המדינה לזוכה מענק של עד 23 מיליון שקל.

במסגרת המכרז יינתן לזוכה זיכיון להפעלת תחנת שידור, הכולל הקמה, קיום והפעלה של מערכת לצורך הפצה קרקעית של שידור רדיו לציבור בשיטה הדיגיטלית.

משך הזיכיון הינו לתקופה של 14 שנה, כאשר במהלך תקופה זו משך הקמת המערכת יעמוד על שנתיים.

מענק ההקמה לזוכה יינתן בכפוף לביצוע שלב ההקמה ותחילת ההפעלה, וזאת בהתאם לאבני הדרך הקבועות במכרז. התחרות במכרז הינה על מחיר החיבור לתחנה וכן על גובה המענק. יצויין כי המועד האחרון להגשת הצעות במכרז נקבע ל-4 בספטמבר 2008.

הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה שנקבעה במכרז תאפשר שידור של כ-50 תחנות רדיו בכיסוי כלל-ארצי, כאשר בשלב הראשון יוכלו לעלות לאוויר כ-27 תחנות, בהן 6 תחנות ארציות: 4 תחנות של רשות השידור (רשתות קול ישראל) ו-2 תחנות של גלי צה"ל.

רישיונות לתחנות השידור הדיגיטלי אשר ישדרו על המערכת יינתנו באמצעות מכרזים שתפרסם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר היום, כי "הרדיו הדיגיטלי ישפר את איכות השידורים, יפתור את בעיית הכיסוי והקליטה באזורי הארץ השונים ויאפשר מתן מענה וכלי ביטוי למגוון האוכלוסיות בישראל".