עסקת קומבינציה לא.דורי: רוכשת 58% מחלקה של אמת"ש בפרויקט "בבלי דקל"; ההכנסה הצפויה כ-600 מ' ש'

הזכויות נרכשו מאמת"ש השקעות, המחזיקה במחצית הזכויות במקרקעין. ביתרה מחזיקה דנקנר השקעות שבשליטת דלק נדל"ן שהופתעה מפרסום דבר העסקה מאחר ולה יש את זכות הסירוב הראשונית

חברת א.דורי , הודיעה על התקשרות בהסכם רכישת קרקע במתחם בבלי דקל בת"א עם חברת אמת"ש השקעות, אשר המקרקעין נמצאים בבעלות משותפת לה ולחברת דנקנר השקעות, הנמצאת בשליטת דלק נדל"ן.

על הקרקע חלה תוכנית הידועה כתוכנית "בבלי דקל", אשר מכוחה הוקצו לאמת"ש זכויות במגרשים שונים במתחם. הזכויות במקרקעין מאפשרות יחד בניית 648 יחידות דיור בארבעה מגדלים של 38 קומות. אמת"ש מחזיקה ב-50% מן הזכויות במתחם ו-50% הנוספים בזכויות על המקרקעין שייכות לדנקנר השקעות, בתגובה להודעה שפרסמה א.דורי לבורסה אומר ל"גלובס" איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דנקנר השקעות ודלק נדל"ן: "חברת דנקנר השקעות מעיינת בדיווח לבורסה שהועבר עלי ידי א. דורי. אנו בוחנים את מכלול ההסכמים ולאחר ולאחר מכן נחליט האם לממש את זכות הסירוב הראשונה. במידה ותמומש זכות זו, נשמח על הצטרפות א. דורי לפרוייקט, זאת כאמור במידה והזכויות המוקנות מולאו במלואן".

א.דורי ו א.מ.ת.ש. התקשרו בהסכם קומבינציה לפיו רכשה א. דורי 58% מזכויות המוכרת בקרקע בתמורה לתכנון, בנייה , ושיווק הפרוייקט.

הפרויקט, אשר ימוקם אל מול מגדלי YOO, בשטח שליד דרך ההלכה, יכלול 4 מגדלים של 38 קומות ובכל אחד 162 יחידות דיור, ובסך הכל 648 יחידות דיור. על פי תכנית המתאר הוקנתה לכל בעלי הזכויות במקרקעין הזכות להגדיל את זכויות הבנייה, את מספר יחידות הדיור ואת גובה המגדלים לעד 44 קומות, בתמורה לביצוע מטלות ציבוריות, באופן שמקנה לבעלי הזכויות במקרקעין יחדיו, את האפשרות לבנות 110 יחידות דיור נוספות בכל ארבעת המגדלים.

עסקת הקומבינציה בין הקבוצות על זכויות אמת"ש במתחם תאפשר לא. דורי בשילוב עם חברת דנקנר אחזקות (שותפה של אמת"ש במתחם כיום) להקים את אחת השכונות המפוארות ביותר בתל אביב.

בשלב זה, היקף ההכנסות הכולל הצפוי של א. דורי מהעסקה (חלקה של החברה בלבד טרם ההתקשרות עם דנקנר) הנו כ- 600 מיליון שקל.

שוקי שרון מנכ"ל חטיבת הייזום וההשקעות בא. דורי מעריך כי עם סיכומה של העסקה היא תוכל להגיע בלוח זמנים מהיר להסכם שיתוף פעולה בקידומו גם עם דנקנר השקעות, שכאמור מחזיקה בייתרת השטח המיועד להקמת המגדלים. סיכום זה הינו אנטרס משותף לשותפים במתחם על מנת להוציא את הפרוייקט בלוח זמנים מהיר מהכוח אל הפועל.

את המו"מ בין א.דורי לאמת"ש ניהל עו"ד יוסי אלסטר מטעמה של אמת"ש. באוגוסט האחרון קבוצת גזית הנמצאת בשליטתו של חיים כצמן, נכנסה כשותפה בגרעין השליטה בחברת הנדל"ן הוותיקה א.דורי. קבוצת גזית, באמצעות חברת בת בבעלות מלאה של גזית גלוב, חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת אכד הפרטית, המחזיקה בכ-76% ממניות א.דורי הציבורית.