המיזם החדש של גדי סוקניק: חברה שמעבירה מסיבות עיתונאים באינטרנט

החברה, שתיקרא "PRESSCAST", תוקם בשיתוף עם אשת יחסי הציבור סיגל אביטן ; עפ"י הערכות, עלות השירות לחברות יחסי הציבור עומד על כ-4,000 דולר למסיבת עיתונאים

גדי סוקניק ואשת יחסי הציבור סיגל אביטן, שמחזיקה במשרד היח"צ סיגן אביטן תקשורת, הקימו חברת בבעלות משותפת להעברת מסיבות עיתונאים באמצעות האינטרנט. כך נודע ל"גלובס".

החברה, שתיקרא "PRESSCAST", תשווק פלטפורמה אינטרנטית לעריכה ושידור של מסיבות עיתונאים וקשרי משקיעים, כאמור דרך האינטרנט.

עוד נודע כי בעוד שבוע צפוי להתקיים פיילוט ראשון להעברת מסיבת עיתונאים בדרך זו. השירות מיועד למשרדי יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי אשר הם אלה האחראים ברוב המקרים על ניהול מסיבות העיתונאים. טרם מסיבת העיתונאים יקבלו העיתונאים הרלוונטיים קוד כניסה לאתר ועם תחילת מסיבת העיתונאים או תדרוך העיתונאים ניתן יהיה להיכנס דרך לינק לאותו אירוע שיכול להיות מצולם ומשודר מכל מקום.

מסיבת העיתונאים עצמה מתנהלת על-ידי איש יחסי הציבור שדרכו יכולים העיתונאים להעביר את השאלות באמצעות שימוש בצ'ט. בנוסף קיימת אפשרות לשאול שאלות באופן בלעדי, והתשובה מתקבלת באחד על אחד בתום מסיבת העיתונאים.

לפחות בשלב הראשון השירות לא יכול להוות תחליף לכל מסיבות העיתונאים, שכן יש מסיבות עיתונאים בתחומים מסוימים המצריכים קשר ישיר כמו גם הצגת ויזואליות של מוצרים מסוימים.

על-פי הערכות, עלות השירות לחברות יחסי הציבור עומד על כ-4,000 דולר למסיבת עיתונאים, תלוי במיקום האירוע ובמספר המצלמות, ואילו עבור אירועים של קשרי משקיעים מדובר בסכום נמוך יותר שעל-פי הערכות נע סביב ה-2,000 דולר.

עוד נודע כי לאחרונה החלה החברה המנוהלת על-ידי ענת בן-ברוך, בעבר סמנכ"לית השיווק של המכללה למנהל, לקיים סבבים של פגישות עם משרדי יחסי ציבור, בעיקר כאלה המתמחים בשוק ההון וקשרי משקיעים. בשלב הראשון מודל ההכנסות של החברה מבוסס על העברת מסיבות עיתונאים, אולם בשלבים הבאים ההכנסות יהיו גם מפרסומות וגם מהארכיון (שגם הוא ימומן על-ידי יחסי הציבור ולא על-ידי העיתונאים).

על-פי הערכות החברה תנסה לפנות גם לאישים פוליטיים המתמודדים בבחירות כמו גם לחברות ענק המעסיקות עובדים גם בחו"ל אליהם היא מעוניינת לפנות בו זמנית יחד עם העובדים בארץ.

החברה, בבעלות מלאה של סוקניק ואביטן, כבר החלה את פעילותה, וכיום היא מעסיקה 7 עובדים. סוקניק, מי ששימש במשך שנים כמגיש מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 עוסק מזה מספר חודשים בהקמת החברה יחד עם אביטן אשר הקימה את משרדה, סיגל אביטן תקשורת, כבר בשנת 95 וכיום היא מעסיקה 15 עובדים.

לא ניתן היה להשיג את תגובתה של אביטן לידיעה.