קופירייטר נולד: מנכ"ל ארקיע הוא יוצר הקמפיין החדש של החברה

הקמפיין, תחת הסיסמה "נחש איפה אני כעת", נהגה ונכתב ע"י מנכ"ל ארקיע, אבי נקש ; בבאומן-בר-ריבנאי, שזכו בתקציב הפרסום של החברה לאחר מכרז מתוקשר, ביצעו לבסוף רק את רכישת המדיה עבור הקמפיין

למרות מכרז מתוקשר לאיתור משרד פרסום חדש לחברת ארקיע, הקמפיין הנוכחי של החברה שעולה בימים אלה לאוויר, תחת הסיסמה: "נחש איפה אני כעת?" נהגה ונכתב דווקא על-ידי מנכ"ל החברה, אבי נקש - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, לפני כשנה פורסם ב"גלובס" כי חברת ארקיע ביקשה להחליף את משרד הפרסום שלה, אז יהושע TBWA, ופרסמה מכרז פרסום בו התמודדו בין היתר באומן-בר-ריבנאי, GPS מקבוצת אדלר-חומסקי&ורשבסקי וראובני-פרידן.

במכרז המתוקשר זכה אז משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, לאחר שהציג בפני הנהלת החברה פרזנטציה, לפיה עלתה אפשרות של חיבור לדוגמנית בר רפאלי. בהנהלת ארקיע אהבו את הרעיון והחל להתנהל משא-ומתן בין המשרד לרפאלי. כפי שזה נראה כעת, המשא-ומתן בין הצדדים לא הבשיל לידי חוזה.

בתוך כך, בימים אלה עלה על המסך קמפיין עצמי חדש של חברת התעופה, תחת הסלוגן "נחשו איפה אני". הקופירייטינג לקמפיין נוצר כאמור על-ידי מנכ"ל החברה. חלקו של באומן-בר-ריבנאי בקמפיין הנוכחי הוא ברכישת המדיה בלבד, והקמפיין אף עלה לאוויר כשהוא לא חתום - דהיינו ללא חתימת משרד הפרסום בתחילת התשדיר.

משרד הפרסום יהושע TBWA ניהל במשך שנים ארוכות את תקציב הפרסום של חברת התעופה ארקיע, בהיותה תחת הבעלות של האחים בורוביץ' ששלטו בה באמצעות חברת כנפיים. כשרכשו האחים בורוביץ' את אל-על הם חויבו למכור את החברה, שנרכשה על-ידי קבוצת נקש (65%) והעובדים (35%). בעקבות זאת יצאה החברה למכרז פרסום בו זכה באומן-בר-ריבנאי.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת השנה הוציאה ארקיע כ-2.2 מיליון דולר על פרסום (במחירי מחירון, הגבוהים בכ-60 אחוז מהמחירים בפועל), מהם כ-1.9 מיליון דולר באמצעות באומן-בר-ריבנאי, וכ-300 אלף דולר בפרסום עצמי.