אדפטציה בעידן של פרגמנטציה

המדיה הדיגיטלית הופכת למרכיב אינטגרלי בתמהיל יחסי הציבור

להרשמה לוועידה לחץ כאן

לאתר הוועידה

אין ספק כי העידן הדיגיטלי משפיע באופן עמוק ומרגש על תעשיית יחסי הציבור, אך בד בבד גם מעמיד אתגרים חדשים ומשמעותיים בפניה. ההגדרות הקלאסיות של פרסום ויחסי צבור ממשיכות להתרחב ולהסתעף כתוצאה מכך שסביבן מתפתחות עשרות פלטפורמות תקשורתיות חדשניות.

חשוב לציין כי למרות התמורות העוברות על מפת התקשורת, הצרכן היה ונשאר לב ליבה של העשייה השיווקית. ליבת העסקים שלנו, בהתאמה, הייתה ועודנה, חיבור מותגי הלקוח עם הצרכן באמצעות כלי המדיה השונים. תהליכי הלמידה, ההיכרות המעמיקה עם הצרכן והתובנות הצרכניות - ימשיכו לתפקד כאבני היסוד בתהליך החשיבה והפיתוח של כל תוכנית תקשורתית ואסטרטגית. יחד עם זאת, כלי התקשורת החדשים והאינטראקציה שביניהם, מעמידים לנו אתגרים מרתקים ושאלות ישנות-חדשות: מהן נקודות המפגש הרלבנטיות ביותר, פרגמנטליות ככל שיהיו, עבור קהל היעד הראשוני שלנו? איזה מעשרות הפורמטים התקשורתיים (ישנים וחדשים) הוא האופטימלי עבור נקודות מפגש אלו וכיצד הוא יכול לעבוד עם פורמטים משלימים? ומהם התכנים אותם צריך לפתח בכדי לעשות אדפציה נכונה לפלטפורמות המדיה השונות?

השפעתן ההולכת וגוברת של הטכנולוגיות החדשות על הרגלי צריכת המדיה שלנו ניכרת היטב: החל משימוש בבלוגים ופודקסטים למטרות קד"מ, דרך תוכן צרכנים ורשתות חברתיות, וכלה בוידיאו ויראלי. לכך יש להוסיף את שפע האסטרטגיות של מנועי החיפוש לצד ויחד עם תקשורת אינטראקטיבית סלולרית - המשתלבות כיום, בצורה טבעית, בפרסום המסורתי ומתכתבות מתחת לקו, עם אירועים שיווקים. כל הטכנולוגיות האלו כבר כאן. וככל הנראה, הן כאן בכדי להישאר.

בדו"ח לשנת 2007 שפרסמה קבוצת המדיה WPP צופה נשיאה, מרטין סורל, צמיחה של יותר מ-4% לתעשיית התקשורת בשנת 2008 - צמיחה מהירה אף יותר מזו של 2007. בתחזית זו הוא נשען על מנועי הצמיחה של "שרותי השיווק" המגוונים וביניהם יחסי הציבור, השיווק הישיר, האינטראקטיבי והאינטרנטי. בראייה קדימה, אנו נדרשים על ידי הלקוחות לספק מבט הוליסטי, מקצועי ואמיתי על דרכי התקשורת שלהם עם הצרכנים ולהכיר בכך כי המדיה הדיגיטלית הופכת למרכיב אינטגרלי בתמהיל יחסי הציבור, תוך שהיא מגובה בתובנות צרכניות משמעותיות וב-ROI אפקטיבי. *

פופי אריאלי היא מנכ"ל שטרן-אריאלי יחסי ציבור / נציגת GCI בישראל מקבוצת WPP, השתתפה בצוות החשיבה של ועידת תקשורת ונתח שוק 2008