בית הדין להגבלים: "לא ניתן להכריח את בזק להחזיק בכוח את הלוויין"

בית הדין להגבלים עסקיים רמז בצורה ברורה לנציגי רשות ההגבלים כי מוטב לה לחתור לאישור המיזוג בין בזק ל-yes תחת תנאים, ולא להתבצר בעמדתה המתנגדת לו באופן נחרץ

בית הדין להגבלים עסקיים רומז לרשות ההגבלים שטיעוניה במסגרת ההתנגדות לאישור המיזוג בין בזק ל-yes רופפים. בדיון שנערך אתמול (ב') רמזו השופטים בצורה ברורה לנציגי רשות ההגבלים כי מוטב לה לחתור לאישור המיזוג תחת תנאים ולא להתבצר בעמדתה המתנגדת באופן נחרץ למיזוג.

עמדת הרשות היא שהמיזוג יביא להפסקת השידורים בלוויין משום שלבזק לא יהיה אינטרס להמשיך ולהחזיק אותו באוויר, בעוד שהיא משקיעה בהקמת רשת חדשה שנועדה, בין היתר, להעברת שידורי IPTV (טלוויזיה מתקדמת מבוססת אינטרנט). רשות ההגבלים סבורה שחיוני להבטיח שפלטפורמת הלוויין תמשיך לפעול, וכי בזק יכולה לספק IPTV גם על בסיס הרשת הקיימת והיא לא חייבת את ההשקעה בשדרוג על מנת לספק את השירות.

במסגרת הדיון, אמרו השופטים כי יש להם קושי לקבל את הניתוח של הרשות בדבר הערכותיה לגבי התנהגות בזק אם יאושר המיזוג. השופטים אמרו כי דרישת הרשות לקיים שלוש תשתיות בכוח (IPTV, לוויין וכבלים) בעייתית משום שביה"ד רואה באופן טבעי קיומן של שתי תשתיות בלבד. השופטים טענו כי דווקא אישור המיזוג תחת תנאים הוא זה שיכול להבטיח קיומן של שלוש תשתיות, כשהמשך התנגדות הרשות לכך מחליש את הסיכוי. לדבריהם, "אי אפשר לחייב את בזק לעשות דברים לא כלכליים ולכן קשה לראות שתתקיימנה 3 תשתיות בכוח".

נציגי הרשות בדיון השיבו ואמרו שבכוונתם להעביר את המסר הלאה. הם אישרו שמתקיימים מגעים עם בזק ולא רצו לדבר עליהם בפומבי. יחד עם זאת, ציינו כי הם לא יכולים לחתום על הסדר פשרה עם בזק שהם לא מאמינים בו.