בניו של אבו-מאזן יפקידו ערבות לאבטחת הוצאות רשות השידור בתביעתם נגדה

השניים הגישו תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקל כנגד רשות השידור בגין כתבה של איילה חסון, בה נרמז כי לשכת רה"מ מסייעת בהקצאת תדרים סלולריים לחברה שלבניו של אבו-מאזן יש אינטרס בה

שני בניו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, חויבו היום (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים להפקיד ערבות של 80 אלף שקל לאבטחת הוצאותיהם המשפטיות של איילה חסון ורשות השידור, במידה שיפסידו בתביעת הדיבה שהגישו נגדם.

הבנים, טארק ויאסר עבאס, בניו של מחמוד עבאס, הגישו תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקל כנגד רשות השידור, חסון ואחרים בשל כתבה ששודרה בערוץ 1. בכתבה נרמז כי לשכת רה"מ מסייעת בהקצאת תדרים סלולריים לחברה, שלבניו של אבו-מאזן יש אינטרס בה.

השופט נועם סולברג קיבל את בקשת רשות השידור וחסון להורות לתובעים על הפקדת ערובה לתשלום הוצאותיהם, במידה שהתביעה תידחה. הוא הסביר את החלטתו בכך שלמעשה אין אכיפה של פסקי דין ישראליים בשטחי הרשות הפלשתינית ובנוסף אין ברשות מערכת אפקטיבית של הוצאה לפועל לגבי פסקי דין של בתי המשפט בישראל. לדבריו, התובעים הם תושבי חוץ, שטענו לקיומם של נכסים בבעלותם בישראל, והסיכויים לאכוף נגדם פסק דין, שיחייבם בהוצאות, הם אפסיים.

עוד ציין השופט כי תביעות אזרחיות של תושבי הרשות נגד אזרחים ישראלים נאכפות על-ידי מערכת ההוצאה לפועל בישראל, אך תושב ישראלי שניזוק על-ידי תושב הרשות, עומד בפני שוקת שבורה.

את רשות השידור וחסון ייצגו עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי; ואת בניו של אבו מאזן - עוה"ד נהאד ארשיד וניסים גרה. (ת.א. 2101/08).